כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קבוצה מ'נצורי קייב' - ישובו לישראל דרך טורקיה

39 בני אדם שטסו לאוקראינה באמצעות 'עקיבא לכיש' יעלו על מטוס טורקי, שישיב אותם לישראל דרך איסטנבול • חלק מאלה שנתקעו נמצאים ללא מקום לינה ואוכל

קבוצה מ'נצורי קייב' - ישובו לישראל דרך טורקיה

מאות אנשים ששהו בשבת האחרונה באוקראינה - על ציונו של 'בעל התניא' ביום ההילולא ה-200 שלו, בעיר הדיטש שבאוקראינה, נתקעו בשדה התעופה בקייב - בשל פשיטת רגל של חברת התעופה, מרביתם עדיין תקועים באוקראינה, ואינם יודעים מתי ישובו לבתיהם.

רק 39 ברי מזל שרכשו את כרטיסיהם בחברת התעופה 'עקיבא לכיש', יעלו היום בלילה בשעה 9 על מטוס של חברת התעופה 'טורקיש איירליינס', שתיקח אותם לטורקיה ומשם לארץ. הקבוצה צפויה לנחות בארץ בערך ב-2 בלילה.

שניאור סמדר מ'עקיבא לכיש', אמר היום ל'בחדרי חרדים': "מאות אנשים נותרו תקועים בקייב, חלקם הגיעו עם דרך צדיקים, אבל רבים הגיעו באופן עצמאי, אלו מפוזרים באוקראינה ולחלקם אפילו אין מקום לינה. צריך לזכור שהרבה מהם נותרו ללא כסף, ואפילו כסף למלון ללינת לילה אין להם, הם גם לא יודעים היכן יאכלו את הארוחה החמה הבאה שלהם. רבני חב"ד באוקראינה מנסים לעזור.

"אנחנו דאגנו לשלושים ותשע הנוסעים שבאו איתנו, שיכנו אותם בבית הארחה של הרב בלייך ובמלונות אחרים, ארגנו להם טיול בקברי צדיקים, ארגנו אוכל כשר, והיום בערב הצלחנו להשיג טיסות בחברת התעופה טורקיש, אך במקום לנסוע ישר לארץ - נאלץ לנסוע דרך איסטנבול, ומשם לארץ. אבל באוקראינה נמצאים עוד מאות אנשים שאין להם דרך לחזור לארץ. מקייב יוצאות שתי טיסות יומיות של חברת התעופה אל-על, וחברת התעופה אוקראינה, הלחץ עליהם הוא גדול, הבעיה העיקרית היא של אנשים שנתקעו גם בלי כסף לרכוש כרטיס בחברת תעופה חילופית. כאשר מחירי הכרטיסים נעים בין חמש מאות דולר לשש מאות דולר. הנזק שלנו נמדד בכעשרים אלף דולר ויותר", אומר שניאור.
קייב תורכיה כרטיס טיסה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד