י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פיגוע מומבאי: הפקיסטנים לא יועמדו לדין

אכזבה לקרובי נרצחי הפיגוע במומבאי • בית המשפט הפדרלי של ארה"ב החליט שלא להעמיד לדין את ראשי המודיעין הפקיסטני החשודים במעורבות בפיגוע • "חסינות משפטית"

בית חב"ד במומבאי. צילום: ארכיון
בית חב"ד במומבאי. צילום: ארכיון

מי שחשב שטחנות הצדק בארה"ב נחושות להיאבק בטרור, יתאכזב.

ראשי המודיעין הפקיסטני נחשדו בסיוע למתכנני הפיגוע בבית חב"ד במומבאיי שבהודו בו נרצחו בני הזוג גבי ורבקי הולצברג הי"ד, ואורחיהם. אך בית המשפט הפדרלי בארה"ב, החליט שהם לא יועמדו לדין מטעמים של 'חסינות משפטית'.

הסיפור החל , כאשר קרובי משפחות הנרצחים הגישו תביעה להעמיד לדין את ראשי המודיעין הפקיסטני שנחשדו בסיוע לארגון הטרור הפקיסטני-אסלמיסטי "לשקאר א-טייבה" הקשור לארגון "אל-קאעידה".

הפיגוע גרם בשעתו למתיחות בין הודו לפקיסטן, בשל ההערכה שהמחבלים הגיעו מפקיסטן והתאמנו בה. מספר ימים לאחר המתקפה היא הגישה לפקיסטן רשימה של 20 חשודים במעורבות בפיגוע, ותבעה את הסגרתם.

התברר כי לראשי המודיעין הפקיסטני, היה חלק בפיגוע בשל רצונם לערער את מצבה הביטחוני של הודו.

ראש שירותי הביון הפקיסטני, אמר מיד לאחר הפיגוע במומביי, כי יבקר בבירת הודו ניו דלהי, כדי לתאם את המאבק בטרור יחד עם עמיתיו ההודים, אך חזר בו.

אלא שהאמריקנים הידועים בקשריהם הטובים עם עמיתיהם הפקיסטניים, מבקשים לחפות עליהם.

כדאי להזכיר, כי פקיסטן קיבלה חבילות סיוע מארה"ב בהיקף של 158 מיליארד דולרים עד כה. משהתבקשה המדינה להגיש את נימוקיה לתביעה, הסביר היועץ המשפטי של מחלקת המשפטים, כי לא ניתן להעמיד לדין את המדוברים, חרף הראיות והממצאים, שכן הם נהנים כבעלי בריתם של האמריקנים.
מודיעין הודו פיגוע פקיסטן רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד