כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"ההרשעה של נחמיה ווברמן לא התקבלה ממניע דתי"

"הייתה כאן החלטה נקייה בעקבות סיפורה של נערה צעירה. לא ראינו בו מפלצת" • ומה הכריע את הכף? • חבר המושבעים שהרשיע את נחמיה ווברמן שובר שתיקה

נחמיה ווברמן בבית משפט. צילום: דיילי ניוז
נחמיה ווברמן בבית משפט. צילום: דיילי ניוז

כלי-התקשורת בניו-יורק ממשיכים לדווח בהרחבה על הפרשה שזכתה לכינוי 'פרשיית ווברמן' - במיוחד לאחר שנחמיה ווברמן, חסיד סאטמר, שעסק במשך שלושה עשורים בתחום החינוך, במוסד לבנות הזקוקות לקידום בעיקר בהיבט הרוחני, הורשע ב-59 אישומים על-ידי חבר מושבעים, והוא צפוי לגזר דין של לפחות 25 שנות מאסר.

חבר המושבעים שמר עד כה על שתיקה רועמת. בשבוע האחרון החלו גורמים בחסידות סאטמר להשמיע ביקורת חריפה, לפיה בהחלטה שהתקבלה על-ידי המושבעים עורבו שיקולים זרים הנובעים משנאה לדת או מאנטישמיות.

כך, למשל, עורך הדין גורג' פרקש, מי שייצג את נחמיה ווברמן, טען לאחר ההרשעה כי חסידים אינם זוכים מחבר מושבעים ליחס כמו כל אחד אחר. בעקבות כך החליט אחד מחבר המושבעים להפר את שתיקתו – ודחה את הטענות.

"לא היה כאן מניע דתי, זה לא היה הרקע של ההחלטה", אמר האיש בן ה-42 שסירב להזדהות בשמו בראיון ל'דיילי ניוז'. "הייתה כאן החלטה נקייה בעקבות סיפורה של נערה צעירה".

הוא הוסיף כי אין לו או לאחד מחבר המושבעים דעה קדומה על קהילתו החסידית של ווברמן, "חבר המושבעים לא ראה בו מפלצת", הסביר.

"זו הייתה עבודה קשה", הוא נזכר בימים שלפני ההחלטה. "הבנו שאנחנו לא יכולים לקבל החלטה בקלות ראש ובכך להרוס חיים של אדם". הוא גם ציין כי למרות ששמעו את עדותה של הנערה במשך ארבעה ימים, "לא רצינו להסתמך רק על עדותה, היינו צריכים משהו אחר, נוסף על כך".

ההחלטה הסופית הגיעה לאחר שהתקבלה חוות דעת של עובדת סוציאלית שבחנה את הנערה וקבעה כי כתוצאה מהמקרה היא סובלת מפוסט טראומה. "זה מה שהכריע את הכף", אמר נציג חבר המושבעים. "כולם הצביעו פה אחד".

גזר הדין בעניינו של ווברמן אמור להינתן ביום רביעי, אך ככל הנראה יידחה לסוף החודש.

עוד בנושא:
אבי המתלוננת בפרשת ווברמן: "לא מוחל למי שמרכל עליי"
האימא בפרשת ווברמן: הציקו לה בכל דבר
התובע בפרשת ווברמן: הגיעו מקרים נוספים
נחמיה ווברמן מסאטמר הורשע - ונשלח מיד לכלא
עולם הפוך • ווברמן זוכה לתמיכה - המתלוננת נרדפת
סאטמר נחמיה ווברמן גזר דין נוער נושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד