י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נוסעת: "עברתי חוויה משפילה באוטובוס של חרדים"

נוסעת מערד שחזרה במוצאי-שבת מירושלים באוטובוס אגד, סירבה לעלות מהדלת האחורית ועברה בין הגברים • "גידפו אותי לאורך כל הדרך. הדמעות זלגו לי מהעיניים"

נוסעת. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
נוסעת. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מירי בליאכר מערד נסעה בסוף השבוע לבקר חברים בירושלים. במוצאי שבת, כשחזרה לעיר מגוריה, כך לטענתה, היא זכתה ליחס משפיל רק כי עברה בין קבוצת חרדים שישבה באוטובוס.

מיד עם צאת השבת היא המתינה לקו 555 של אגד — האוטובוס המאסף לערד. החוויה הלא נעימה החלה לדבריה עוד לפני הנסיעה. "האוטובוס הגיע, אבל הנהג לא פתח את הדלת הקדמית, התרחק ממני — ועצר. רדפתי אחריו, הוא שוב התרחק ועצר — עד שבסופו של דבר פתח את הדלת", סיפרה ל'ידיעות אחרונות'.

"כשנכנסתי פנימה מצאתי את עצמי בעולם אחר. בחלק הקדמי עמדו ארבעה חרדים שבחנו אותי בעוינות. הנהג הבטיח להם שאחרי שאשלם אכנס מהדלת האחורית".

מירי הבינה לדבריה שמדובר בניסיון להדרת נשים, וכי הגברים מצפים ממנה שתתיישב בחלק האחורי, שאוכלס בנשים, בעוד הגברים ישבו מלפנים. היא סירבה לעלות מהדלת האחורית ופסעה באומץ בין הגברים החרדים, כאשר אלה ממלמלים, לדבריה, מילות שטנה ומכנים אותה "שיקסע".

כדי להימנע מעימותים החליטה לשבת מאחור. "היה שם צפוף בגלל עגלות הילדים, היו צעקות ובכי של תינוקות — אז בשלב מסוים נשברתי והחלטתי לעמוד. החלק האחורי היה עמוס בעגלות אז נעמדתי במרכז האוטובוס, בתפר בין הנשים לגברים".

לדבריה, הגברים שישבו בסמוך עשו קולות של הקאה וכינו אותה "מפגע". לטענתה, אחד מהם ניגש אליה וצעק: "את לא מכבדת את הזכויות שלי".

מירי מספרת שהפחד שיתק אותה, והיא אפילו לא העזה לענות. זמן מה לאחר מכן החלה עליה מתקפה גם מנשות האוטובוס: "הן אמרו לי שאני לא יהודייה ושאני עושה דווקא". הרחשים נמשכו.

"גידפו אותי לאורך כל הדרך — והדמעות זלגו לי מהעיניים בלי הפסקה. אף אחד לא נחלץ לעזור לי, וזה מאוד העציב אותי". הסיוט נמשך שעה וחצי, עד ההגעה לערד. לפני שירדה מספרת מירי שאחד הנוסעים ירק לידה וקילל אותה. "יצאתי החוצה המומה, לא מאמינה שאירוע כזה יכול להתרחש במדינה שלי".

דובר אגד, רון רטנר: "הנהג קלט את הנוסעת בצורה ראויה ביותר, והתנהגותו הייתה ללא דופי. היא לא ביקשה את עזרתו, והוא לא הבחין במה שהתחולל בינה לבין הנוסעים. לו הייתה פונה אליו היה מפסיק לאלתר את ההתנכלות, ובמקרה קיצון מזמין משטרה".
ערד אוטובוס נוסעת השפלה צעקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד