י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

חוזים בכוכבית • מתקפה נגד תשדיר הגיור של ש"ס

תשדיר הבחירות המציג את הקלות הבלתי נסבלת בה מוצע להעניק גיור - נתקל במתקפה פוליטית חריפה • מ'מומחי היהדות' הרב אמסלם ופירון, ועד ללפיד, מולה וזוארץ

מתוך התשדיר. צילומסך
מתוך התשדיר. צילומסך



תשדיר הבחירות 'כוכבית גיור', שהועלה על ידי מפלגת ש"ס, מעורר תגובות רבות - בעד ונגד.

בסרטון הקצר נראים זוג העומד להינשא תחת החופה, כשהכלה - בעלת מבטא רוסי כבד - מציגה לחתן מתנה שקיבלה מ'ביתנו' בצורת מכשיר פקס, החתן המשתומם שואל אותה למה לה פקס בחופה, והיא משיבה, "כדי לקבל אישור", היא מחייגת במכשיר כוכבית גיור ומייד נשלחת לפקס תעודת גיור, החתן המופתע שואל את הכלה "את לא יהודייה?" והיא עונה: "עכשיו כבר כן".

התשדיר, שבא לבטא את הזילות בתהליך הגיור, והקלות שבה 'ישראל ביתנו' רוצה להנפיק תעודות - עורר תגובות נזעמות, המגיבים קראו לו תשדיר ציני, גזעני ופוגע, הפוגע בציבור הרוסי ובציבור גרי הצדק בישראל.

ח"כ נינו אבסדזה, ראש מטה העולים במפלגת העבודה, הגישה תלונה לועדת הבחירות, ובה העלתה דרישה לפסול את התשדיר, שלדבריה "מציג את ציבור העולים באור מגוחך ונלעג".

בש"ס לא התרגשו, ממטה ההסברה של המפלגה הגיבו לדרישה לפסול את התשדיר: "בתשדיר לא נאמרה מילה רעה על איש. נישואי התערובת והגיורים הפיקטיביים יכולים להוביל להתבוללות ואיבוד זהותה היהודית של המדינה. מדינה שנאבקת בהתבוללות בחו"ל לא יכולה לאפשר בתוכה התבוללות.

"התשדיר נועד להמחיש את הקלות הבלתי נסבלת שבה בה ניתן לבצע נישואי תערובת בחסות החוק שניסה לקדם ליברמן, ממנהיגי הליכוד ביתנו. לאור התגובות החיוביות שמתקבלות בקרב מצביעי ליכוד לשעבר אנו מתכוונים להמשיך ולשדר את התשדיר גם מחר.

"תשדיר זה נועד גם להמחיש את הסכנה מהיווצרותה של קואליציית ליכוד-ביתנו-לפיד-ליבני, בסגנון קואליציית ליכוד-לפיד 2003, שתוביל - כמו אז - לפגיעה בזהותה היהודית של המדינה".

לפיד. צילום פלאש 90צילום: לפיד. צילום פלאש 90
לפיד. צילום פלאש 90


"היהדות של ש"ס אינה היהדות שלנו"

חבר הכנסת הרב חיים אמסלם, יו"ר מפלגת 'עם שלם', הגיב לקמפיין - ה'מכוער' לטעמו: "הקמפיין של ש"ס נגד המתגיירים הוא גזעני, ומהווה המשך ישיר לקמפיין העדתי המכוער והמפלג שלהם. במקום לסייע לעולים צאצאי יהודים מ'זרע ישראל' לשוב לכור מחצבתם, ולהחזירם לעם ישראל, בש"ס מעדיפים לדחות את מי שקשר את גורלו בגורל עם ישראל, ופעמים רבות גם מוסר את נפשו בצה"ל.

"כשהם מדברים על 'גיור בפקס', הם שוכחים שרק לפני זמן קצר, הכשיר הרב עובדיה יוסף, בצדק, את גיורם של אלפי חיילים שגוירו על ידי הרבנות הראשית. מפלגת 'עם שלם' חרטה על דגלה את החובה לפתור את בעיית 400 אלף עולים מ'זרע ישראל' ולקרבם לגיור".

עוד בנושא:
תלונה נגד תשדיר 'כוכבית גיור': "גזענות"
הסרטון של ש"ס גזעני או מעביר מסר מחודד?

מועמד 'יש עתיד', שי פירון, אף הוא חובש כיפה, המחזיק בתואר 'רב', כתב על הדברים בדף הפייסבוק שלו: "תשדיר הבחירות של ש"ס, זה שהשפיל מאות אלפי עולים מברה"מ לשעבר, הוא ביטוי ליהדות חשוכה, גזענית, פוגענית ופולשנית". עוד מהגיגי פירון: "אחרי שניסו לקושש קולות בעזרת חילוצו של השד העדתי - ונכשלו, החליטו שם בש"ס להתעמר בציבור העולים, היהדות של ש"ס אינה היהדות שלנו".

גם ראש מפלגתו, יאיר לפיד, הגיב: "תשדיר החתונה הנלעג של ש"ס ששודר אתמול - הוא דוגמא מובהקת של יהדות חשוכה המטיפה לשנאה. איך הם מעיזים לעלוב כך בעולים מברית המועצות לשעבר? איך אלה שאינם משרתים בצבא מעיזים להשמיץ את אלה שילדיהם מתגייסים לצה"ל באחוזים גבוהים ומגינים על חייהם? איך אלה שהפכו את הבטלה לדת מעיזים לפגוע באזרחים ישראלים שעובדים קשה וכספי המיסים שלהם מממנים את בחורי הישיבות? זוהי אינה יהדות, זוהי גזענות פשוטה ו'יש עתיד' תלחם נגד כל נסיון לפגוע בעולים. אחינו הם".

שלמה מולה. צילום: פלאש 90צילום: שלמה מולה. צילום: פלאש 90
שלמה מולה. צילום: פלאש 90


ישראל ביתנו: "גורמים חילול ה'"

יו"ר 'התנועה', ציפי לבני, בחרה להעלות זיכרונות: "תשדיר הגיור בפקס של ש"ס מקומם. כשראיתי אותו, נזכרתי במפגש שערכתי במכון גיור בצבא, ואחד החיילים בהליכי גיור אמר לי: 'אם איהרג בצבא אני רוצה להיקבר ליד חבריי, ואם אתחתן אני רוצה להתחתן כמוהם' . בישראל, כשלוש מאות אלף עולים שחיים איתנו, משרתים, עובדים ותורמים לחברה ונאלצים לעבור הליכי גיור קשים, למרות שגם על פי ההלכה - אפשר אחרת. חמור מכך, ומה שמכעיס אותי כאדם מסורתי הוא, שבתשדיר השנאה הזה הפוליטיקה החרדית מרחיקה את המסורת מצעירים רבים - במקום לקרב אותה".

ח"כ אורית זוארץ מעריקות קדימה ל'התנועה', התייחסה אף היא לתשדיר: "כגיורת שעברה גיור בישראל בילדותי, בתקופה שבה הרב עובדיה יוסף היה הרב הראשי לישראל והיה ידוע כפוסק מקל על הציבור, חשתי חלחלה, גועל ועלבון מתשדיר הבחירות הגזעני של ש"ס".

זוארץ הוסיפה: "לא רק שהממסד הדתי שנשלט על ידי ש"ס מכריח את העולים לעבור הליך גיור ארוך ומשפיל, בעזות מצח הם מקעקעים את תדמיתם כגרים ופסולים. השליטה האבסולוטית שלהם על שירותי הדת מרחיקה את הדת מן הציבור וגורמת לניכור וסלידה דווקא מהם".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ שלמה מולה, מרשימת 'התנועה', פנה לחברי הליכוד ביתנו שעלו לישראל בקריאה לגנות את תשדיר הבחירות של ש"ס, המסית לגזענות ושנאת חינם. מולה דרש מחברי הליכוד ביתנו שלא לשבת יחד בממשלה עם מפלגת ש"ס.

תגובת 'ישראל ביתנו': "ש"ס נמצאת באיבוד עשתונות שמדרדר אותה להסתה וגזענות נגד חלקים שלמים בעם. ההכרה אצל ראשי ש"ס שיום לאחר הבחירות יחל שם המאבק הפנימי הבלתי-נמנע, שבסופו תתפרק ש"ס עוד לפני תום הקדנציה של הכנסת הבאה, גורר אותה למעשים המביישים אותה ואת ראשיה. לא מדובר בקידוש השם אלא בחילול השם.

"'ישראל ביתנו', בניגוד לש"ס, תמיד היתה בעד יהדות בלי עסקנות, יהדות נטו ללא עסקנים שהפכו את היהדות למקור לכח אישי ולפרנסה. 'ישראל ביתנו', בפעולותיה למען גיור אלה שמוגדרים כלא יהודים, תרמה ליהדות ולאחדות העם יותר ממה שש"ס תרמה אי-פעם, ונמשיך לפעול לשם כך עד להשגת הפתרון השלם והמלא לאלה שזקוקים לכך".

שלי יחימוביץ', יו"ר 'העבודה', רשמה בדף הפייסבוק שלה: "גזענות היא אחת התופעות האנושיות היותר מסוכנות שיש. אתמול, באחד מתשדירי הבחירות של ש"ס, היא הרימה את ראשה נגד ציבור שלם של ישראלים שעלו לכאן מחבר העמים. אני מסתייגת מכל רעיון שעולה בו: הטלת הספק בזהות היהודית של קבוצה שלמה, הזלזול בתהליך הגיור הארוך והמתיש שנאלצים לעבור בארץ, והקלות בה נשללת מאדם הזכות להינשא במדינתו. אני תומכת בנישואים אזרחיים ונאבקת על זכותו של כל אזרח להינשא בישראל עם מי שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה. זה תשדיר שהיה צריך להיפסל מלכתחילה".
ש''ס גיור תשדיר בחירות סערה התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד