ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

רשת גני אגו"י תפצה גננות שפוטרו ב-4 מיליון שקל

סאגת הפיטורין של הגננות הותיקות ברשת הגנים של אגו"י, הסתיימה בבית המשפט • הרשת תפצה את הגננות בסכום של כ-4 מיליון שקל, מלבד הוצאות משפט

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב חייב בשבוע שעבר את רשת הגנים של 'אגודת ישראל' לשלם בתוך חודש פיצויים בסך 4 מיליון שקל ל-16 גננות, משום שהן פוטרו שלא כדין - ללא שימוע ותוך אפליה הנובעת מגילן.

תחילת הסיפור לפני יותר מ-12 שנה, רשת הגנים של אגו"י נקלעה לגרעון כספי. כדי להתאושש מהמצב הכלכלי הקשה בנו ברשת תוכנית הבראה, ובמסגרתה, בשנת 2003 פיטרו את כל הגננות שצברו למעלה מ-25 שנות וותק.

16 הגננות, כולן בשנות החמישים והשישים לחייהם, טענו כי הרשת פיטרה אותן, מבלי שערכה להן שימוע, ותוך הפלייתן מחמת גילן. ובעקבות כך, הן הגישו תביעה לביטול הפיטורין. בתביעתן טענו הגננות גם כי הרשת שילמה להן שכר עבודה פחות מזה שמקבלים עובדי הוראה במוסדות רשמיים, ובהתאם לזאת הן ביקשו השלמת שכר.

בית הדין קיבל את התביעה, אגודת ישראל הגישה ערעור - שלבסוף נדחה.

בשנת 2011 נימק בית הדין הארצי את שתי הסיבות העיקריות לכך שפיטוריהן של הגננות נעשו שלא כדין.

סיבה אחת - האפליה מחמת גילן, שכן הגננות פוטרו רק על סמך קריטריון הוותק, שיש לו זיקה הדוקה לגיל, והסיבה השנייה - היעדר שימוע. עוד נפסק ברוב דעות, כי מאחר שהרשת מקבלת הטבות מהמדינה, היא מחויבת לשלם לגננות את שיעור השכר לו זכאים עובדי הוראה במוסדות רשמיים.

התיק הוחזר לבית הדין האזורי, כדי שהוא יקבע את סכום הפיצויים שתצטרך הרשת לשלם לכל אחת מהגננות.

ביום שלישי שעבר ניתן פסק הדין. השופטת נטע רות קבעה, כי כל אחת מהגננות תקבל פיצוי של 50 אלף שקל בגין פיטוריה ללא שימוע ותוך אפליה פסולה. "הרבב שנפל בהתנהלות המפלה והלא תקינה של הנתבעת אל מול התובעות היה מהסוג החמור ביותר".

השופטת גם בחנה את הזכאות של הגננות לרכיבים כמו הפרשי שכר, פיצויי הלנה, פיצויי פיטורין, דמי הבראה וזכויות נוספות, בהתאם לעבודתן ברשת. בסופו של דבר, הפיצוי שתיאלץ הרשת לשלם לגננות הוא 3,898,520.55 שקלים. סכום זה נוסף להוצאות משפט בסכום כולל של 387 אלף שקל.
אגודת ישראל פיצוי כסף פיטורין אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד