כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בעל גמ"ח 'נויבירט' אושפז - מאות לווים 'תקועים'

הרב יוסף נויבירט, מפעיל הגמ"ח הגדול והמפורסם בבני ברק, אושפז לאחר התקף לב • בשל אופן פעילותו הייחודי של הגמ"ח - הוא הושבת, ומאות לווים 'תקועים'

בעל גמ"ח 'נויבירט' אושפז - מאות לווים 'תקועים'

הרב יוסף נויבירט, מפעיל גמ"ח הכספים הנושא את שמו, מהגדולים והותיקים במגזר החרדי, לקה בהתקף לב לפני כשבוע, ואושפז במרכז הרפואי 'שיבא' בתל השומר, כאשר מצבו מוגדר קשה מאוד, והוא זקוק לרחמי שמים מרובים.

בימים הקרובים יושתל קוצב לב בליבו - בתקווה שיביא לשיפור במצב בריאותו.

כתוצאה מהאישפוז, מאות לווים נותרו 'תקועים', שכן בניו וחתניו החליטו - בעקבות רצונו והוראתו - להשאיר את הגמ"ח סגור. הסיבה? פרקטית - היות ורק הרב נויבירט עצמו יודע ומכיר כל לווה ולווה לגופו, כמה ערבים הוא דורש ממנו בכדי ליטול הלוואה ומתי מועד הפירעון.

אחד מהלווים מספר ל'בחדרי חרדים': "עשרות, ואולי אף מאות אנשים תקועים, בתוכם ראשי ישיבות וכוללים, שכן ישנם כאלו שגלגול החובות החודשי שלהם, לדוגמא, עומד על 40 אלף דולר, וכאן נוצר מצב שהם תקועים בגלל שהגמ"ח של נויבירט - שעליו הם מתבססים בחלק נכבד מהסכום - מושבת".

הרב יוסף נויבירט הינו יהודי צנוע, ההולך בצידי דרכים ומכהן כראש כולל בקרית ספר. הוא מנהל את הגמ"ח המפורסם מדירתו הצנועה ברחוב ראב"ד 27 בבני-ברק, שם התגורר בשכנות לגראמ"מ שך זצ"ל. לאורך השנים הייתה לביתו דלת פשוטה מעץ והחלונות היו נטולי סורגים. רק לאחר כמה פריצות הוחלפו הדלתות לפלדלת והחלונות סורגו. מלבד הגמ"ח הגדול שברשותו, מחלק הרב נויבירט בערבי חגים מאות אלפי שקלים לאברכים כמענק חג.

לרוב, לאחר שהרב נויבירט מאשר את ההלוואה, ואחרי שהלווה מציג בפניו את חתימתם של לפחות שלושה ערבים - אשר אושרו על ידו באופן אישי, ניתנת ההלוואה. בניגוד לגמ"חים אחרים, זמן הפירעון הוא קבוע - תוך חודש בדיוק מיום הקבלה. אין פריסות תשלומים ואין איחורים. מי שלא משלם בזמן - מאבד את זכותו לקחת בעתיד הלוואה נוספת, והרב נויבירט פונה ישר לערבים.
גמ נויבירט תל השומר התקף לב כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד