כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רק שנת מאסר לנהג שהרג אישה

הנהג נתקל בתלולית עפר, נחת על גג כלי רכב אחר והרג אישה. אור ירוק: "נהיגה במהירות מופרזת היא אחד הגורמים המובילים לתאונות דרכים. על בתי המשפט להרתיע נהגים ועל משטרת ישראל להגביר את האכיפה"

רק שנת מאסר לנהג שהרג אישה
k.s. photography

ב-8 בנובמבר 2012, הרשיע בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, אדם בגרימת מוות ברשלנות וגזר עליו שנת מאסר מאחורי סורג ובריח. הנאשם נסע בצהרי היום בדרך רמאללה בנתיב הימני. לפני הנהג נסע כלי רכב פרטי ובנתיב השמאלי אוטובוס. הנהג ביקש לעקוף את הרכב שלפניו או שהופתע מבלימתו וסטה מנתיבו שמאלה, התנגש קלות באוטובוס ואיבד שליטה על כלי הרכב שלו. הרכב עלה על תלולית עפר שהפרידה בין הנתיבים, התרומם באוויר ונחת על גג רכב שבו נסעה משפחה עם חמש נפשות, אשר נסעו בנתיב הנגדי. כתוצאה מכך, נהרגה אם המשפחה, האב נפצע קשה (פגיעה רב מערכתית) ושני ילדים נפצעו קל, כאשר הבת הקטנה סובלת מנזקים נפשיים קשים.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, מרים קסלסי טענה כי: "אחריותו של הנאשם לקרות התאונה הקטלנית ברורה, ונובעת מנהיגתו במהירות העולה על המותר, כשהוא אינו שומר מרחק עצירה מספיק מהרכב שלפניו, או מבחירתו לעקוף את הרכב שלפניו כאשר בנתיב המקביל נוסע אוטובוס. מחדלי הנאשם הביא אותו הביא אותו לאובדן שליטה על הרכב שלפניו, בעת שסטה שמאלה מנתיבו."

הנאשם לקח אחריות על המקרה, הביע צער עמוק ומשפחתו פיצתה את משפחת הקורבן ב-24 אלף שקלים במסגרת סולחה. הנאשם, צעיר נורמטיבי בוגר אוניברסיטת ביר –זית, נשוי טרי המצפה לילד ומפרנס את משפחתו המורחבת. הנאשם טוען כי תלולית העפר, שסולקה למחרת היום, תרמה לאירוע ומהווה נסיבה מקלה.

השופטת קסלסי הרשיעה אותו בגרימת מוות ברשלנות, נזק לאדם ולרכוש, נהיגה ברשלנות, נהיגה במהירות מופרזת, עקיפה מסוכנת ונהיגה ללא ביטוח. השופטת גזרה עליו 12 חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון נהיגה למשך 10 שנים, שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירת גרם מוות ברשלנות.

עמותת אור ירוק: "נהיגה במהירות מופרזת הא אחד הגורמים המובילים לתאונות דרכים. על בתי המשפט להרתיע נהגים מלנסוע בנהירות מופרזת. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד נהגים שנוסעים במהירות מופרזת."
אור ירוק שנת מאסר תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד