ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

בין המים לשמים • צפו בווידאו דרמטי של חילוץ לכודים

אמש הוצף אזור חדרה והשרון • דובר צה"ל שחרר צילומים מחילוץ הלכודים אמש בבאקה אל גרבייה וביישוב בת חפר • ומה קרה לחבדניקים שנתקעו בחדרה? • צפו בדרמה

דנה פטרוב, יפתח כרמלי ומערכת אתר צה"ל
דנה פטרוב, יפתח כרמלי ומערכת אתר צה"ל



אנשי חיל הים, ביניהם לוחמים משייטת 13, שייטת ספינות הטילים והילת"ם (היחידה למשימות תת-מימיות) הוזעקו אמש (ג') לסייע בחילוצם של תושבים מטייבה, מבאקה אל גרבייה ומהיישוב בת חפר שסמוך לנתניה.

רחובות שלמים באזור הוצפו במים, ובחלק מהדירות הגיע מפלס המים לגובה של חצי מטר.

כוח החילוץ הוקפץ מבסיס חיל הים בחיפה בעקבות קריאה מכוחות של מכבי אש, אשר נזקקו לתגבורת עקב מספרם הרב של הלכודים. "הלוחמים עברו בין הבתים בסירות גומי וחילצו את התושבים", סיפר קצין אלקטרוניקה מענף שטח בחיל הים, רס"ן איתמר אבני – שאחראי, בנוסף על תפקידו כקצין אלקטרוניקה בשגרה, לכוננות ההצפות בבסיס חיפה. "הם עזרו למי שנתקע בביתו לצאת והעבירו את התושבים למרכזי פינוי שהמועצה המקומית הקימה".

החילוץ הסתיים ללא נפגעים, והתושבים שחולצו העבירו את הלילה במרכזי הפינוי של המועצה המקומית, שם הוכנו שמיכות ומזרנים.



בחילוצים אתמול השתתפו גם שלושה מסוקי פינוי עם צוותי יחידת החילוץ המיוחדת 669, לחילוץ לכודים בבאקה אל גרבייה, זיתא וטייבה. באירועים הללו פונו 11 אזרחים במצב קל, להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים.

בסיסי חיל הים ברחבי הארץ ערוכים למקרים של הצפות; בכל בסיס הוגדו מספר חיילים אשר תפקידם לסייע לתושבים במקרים כאלה. הציוד שמוקצה לכוננות ההצפות כולל סירות גומי ושמיכות חמות. "במקרה של הצפה אנחנו מגיעים לאזור באוטובוס או במשאית, יחד עם הציוד הדרוש על מנת לחלץ את התושבים", הסביר רס"ן אבני. "בשטח אנחנו פועלים בהתאם להוראות שאנחנו מקבלים מהמפקדים ובתיאום עם ארגוני ההצלה".

החבדניקים שלא נחלצו

בין אלה שנלכדו אתמול בחדרה הייתה גם קבוצת ילדים מכפר חב"ד.

הללו יצאו אתמול בשעות אחר הצהרים מכפר חב"ד לעבר העיר חדרה, שם נערכה שמחת בר מצווה לנער השוהה בפנימייה. בשעה 18:00 יצאה הקבוצה עם מיניבוס ועליו 16 נפשות, בהם 12 ילדים וארבעה מדריכים לעבר חדרה.

יעקב דהן, אחד המדריכים שהשתתף בנסיעה, סיפר ל'בחדרי חרדים' על המקרה.

"כשנסענו לחדרה שם נערכה שמחת הבר מצווה לחברינו, נתקענו בכביש בית אליעזר, בתוך שלולית ענקית של מים שלא איפשרו את המשך הנסיעה. ניסינו לצלצל למשטרה ולגורמים נוספים, אך כולם אמרו לנו שהם בדרך, ובפועל נותרנו לבד.

"ידענו שבבר מצווה נוכל לאכול, כך שלא נערכנו עם אוכל לשהות ממושכת במינבוס. היה לנו מעט שתיה, והיא נגמרה די מהר. המים חדרו גם למיניבוס, והגיעו לגובה של כ-20 ס"מ.

"ברוך השם אף אחד מהנוסעים לא נרטב, כולנו היינו עם מעילים וביגוד מתאים, אך השהות הממושכת, והעובדה שלא ידענו מתי יבואו לחלץ אותנו לא הוסיפה למצב רוח של הנערים.

"במשך הזמן שהיינו לכודים בתוך המיניבוס, התקשרנו למשטרת ישראל, לכיבוי אש, למוקד העירוני, לארגוני חסד ועוד, אך אף אחד לא הגיע אלינו.

"מתוך ייאוש, אחד המדריכים התקשר לצלם ישראל ברדוגו, שיגיע לחלץ אותנו עם מסוק, בו הוא מצלם בדרך כלל, אך הוא אמר לנו שאסור לו בלי אישור של המשטרה. לאחר כשעתיים וחצי, הופיעו שני מלאכים של זק"א, והם דאגו להגעת צוותי חילוץ, וביחד הם חילצו אותנו באמצעות מזרנים למקום בטוח.

"לאחר מכן הזמנו הסעה חזרה לכפד חב"ד מבלי שהגענו לבר מצווה שכל כך רצינו לשמח את החתן".
גשם חילוץ צה''ל חיל האוויר צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד