י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חברה חרדית משקיעה בעתיד: מכונית מעופפת

כלי טיס שפותח וישווק בקרוב יכול להמריא מכל שטח, בכל תנאי מזג אוויר * יו"ר חברת בסדנו השקעות מר אליעזר גרוס: "נדבך נוסף בחברת ההשקעות המובילה במגזר החרדי"

המכונית המעופפת. צילום: יח"צ
המכונית המעופפת. צילום: יח"צ



האם בעתיד יהיה ניתן להתנייד ממקום למקום במכונית מעופפת, ובכך לחסוך זמן רב? אם תשאלו את בעלי חברת אורבן אירו, התשובה היא חיובית בהחלט.

החברה, שבהנהלתה בכירים לשעבר בחיל האויר כולל שני מפקדי חה"א לשעבר נמצאת לאחר למעלה מ-10 שנות פיתוח והשקעה של עשרות מיליוני דולרים

בחברה סבורים כי הצליחו להתגבר על המכשולים ולבנות מסוק שיוכל לשמש כמכונית מבלי שיידרש למדחף חיצוני על הגג ועל כן יוכל לפעול מכל שטח נחיתה והמראה גדול מספיק למכונית.

הכלי החדש תוכנן כך שכלי הטיס יוכל להישאר באוויר מספר שעות, בצריכת דלק נמוכה יחסית, והותקנה בו מערכת מיוחדת שתאפשר לו לעופף אף בתנאי מזג אוויר לא שגרתיים ותחת רוחות חזקות.

כלי הטיס שפותח בחברת אורבן אירו יוכל לנחות בשטח קטן יחסית ואף על קרקע לא ישרה, יכולת שאין כיום לאף כלי טיס בעולם.

כלי הטיס יוכל לרחף מעל ובתוך שטחים אורבניים בנויים ובגובה נמוך, והוא בעל יכולות טיסה אוטומטיות, כשהכלי עומד בכל הסטנדרטים והתקנים המחמירים ביותר בתחום התעופה.

מסוק זה יוכל להוות בשורה למגוון רב של בעיות, ביניהן תחום פינוי הנפגעים, משימות מודיעיניות, כיבוי שריפות ופינוי לכודים, ומגוון רב של בעיות בהם נתקלים חברות וארגונים ובעתיד גם אנשים פרטיים שיבקשו להשתמש בשירותי כלי הטיס שיוכל להזניק אותם ממקום למקום בזמן קצר ובבטחה.

על פי התוכנית צפוי כלי הטיס הראשון (עדיין בגירסה ללא טייס) להדגים את יכולתו המלאה כבר בשנת 2014, ובעולם קיימת דריכות רבה לקראת השקתו. בין שאר התכניות של URBAN AERO ישנה הכוונה להכניס את הכלי לשירות מבצעי בצה"ל תוך 5 שנים.

מי שנכנסה כשותפה לחברת אורבן אייר, זו חברת ההשקעות 'בסדנו השקעות', שמשווקת בין היתר את מוצרי החילוץ הייחודים 'סקיי סייבר' וה'דאבל אקזיט', שכבשו מקום של כבוד בתחום החילוץ בעולם.

יו"ר בסדנו השקעות מר אליעזר גרוס אומר כי, "חברת בסדנו השקעות מוסיפה נדבכים בפעילותה, ולאחרונה נכנסה כשותפה בחברת אורבן איירו המפתחת את המסוק הייחודי. אני מאמין כי נציגנו בדיקטוריון תא"ל (מיל) יעקב נקש שהיה ראש היחידה הטכנולוגית בצה"ל לשעבר ואשר משמש כמנהל הפיתוח של "סקי סייבר" יוכל לתרום מנסיונו ולקדם את המסוק לשווקים נוספים.

"עם רכישת חלק מחברת אורבן אירו ביצענו צעד נוסף במיצוב חברת בסדנו כחברת ההשקעות המובילה בציבור החרדי".

,









,
מכונית מעופפת השקעה חילוץ חיל אוויר מסוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד