י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סייעת בגן ילדים מתלוננת: פיטרו אותי כי אני דתית

סייעת דתית בגן עירוני חילוני בצפון תל אביב, פוטרה מעבודתה • הסייעת הגישה תביעה לבית המשפט בטענה שהופלתה על רקע היותה דתית • תובעת 100 אלף שקלים

ילדים. אילוסטרציה: פלאש90
ילדים. אילוסטרציה: פלאש90

'לכו לעבוד', נוהגים להטיח אישי ציבור או סתם קרתנים ופלאחים, חכמים בעיני עצמם, כל אימת שהם נתקלים ביהודי חרדי. אבל המקרה הבא מלמד, כי יש מי שסבור כי דת ועבודה, לא תמיד הולכים ביחד.

מאה אלף שקלים, זהו הסכום שתובעת סייעת דתיה בגן עירוני חילוני בצפון תל אביב, מהעירייה, לאחר שלדבריה הגננת נטפלה אליה והתעמרה בה בגלל אורח חייה הדתי, כך מספר האתר MYNET.

"במהלך תקופת העסקתה, בגן הילדים נאלצה התובעת להתמודד עם הטרדות ופגיעה מצד הגננת בגן שבו הועסקה", נטען בגוף כתב התביעה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, "יצוין כי מדובר בגן חילוני, ואילו התובעת הינה אישה מאמינה אשר אורחות חייה היו זרים לגננת, אשר התווכחה והתעמתה אתה בשל אמונתה פעמים רבות".

"לאור התנגדותה של הגננת לסייעת דתייה בגן הילדים, החליטה המפקחת לסיים את עבודתה של התובעת. המפקחת, בחוסר תום לב, בחרה לסיים את עבודתה, של התובעת אצל הנתבעת בטרם תחל שנתה החמישית בגן, שכן החל מהשנה החמישית זוכה העובדת לקביעות במקום העבודה".

הסייעת, כך לדברי התביעה, הבליגה על הערותיה הפוגעות של הגננת, אך כשזו קיבלה החלטה לפטר אותה, מנוי וגמור היה עמה לצאת למלחמה על עתידה. היא הייתה באותה העת בהיריון, הודיעה על כך למפקחת, ולמרות זאת לטענתה בחרה להתעלם ולהשאיר את הפיטורים על כנם.

"העובדה שהמפקחת בחרה לפטר את התובעת גם לאחר שנודע לה דבר הריונה, מעידה כאלף עדים על חוסר תום ליבה ופגיעתה בזכויותיה של התובעת ועל מצב שבו אין דין ואין דיין", נטען בתביעה שמבקשת פיצויים בסך 100,000 שקלים, עבור עוגמת הנפש והסבל שנגרמו לה.

העירייה, טרם הגישה כתב הגנה, אך נמסר ממנה בתגובה: "התביעה טרם התקבלה. בכל מקרה, פיטוריה נעשו כדין, מטעמים מקצועיים בלבד. על פי המסמכים שהיא עצמה המציאה, הסייעת לא הייתה בהיריון בעת הפיטורים".

יצויין כי סקר גיאוקטוגרפיה עבור תנועת 'טוב' חושפת שרוב הציבור החרדי סבור כי קיימת אפליה על רקע דתי במגזר הפרטי.
סייעת תביעה בית משפט פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד