ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

מזג אוויר, החרדים

מזג אוויר, החרדים

מזג אוויר, החרדים

מזג האוויר הסוער המלווה את רוב אזורי הארץ מאז תחילת השבוע משבש את שגרת חייהם של חלק מאזרחי ישראל. מאלו שנתקעו בפקקים דרך התושבים שנאלצו להישאר בבתיהם כדי להשגיח על הילדים ועד לתושבי הצפון, ירושלים ואזוריה שמצאו את עצמם ב"יום חופש".

איך מזג האוויר משפיע על המגזר החרדי?

תחילה לנקודה מעניינת.

רבים מתושבי ירושלים כיתתו רגליהם וערכו קניות לכבוד שבת בעקבות כך ששמעו כי מזג האוויר יהיה סוער מתמיד וצפוי שלג. התושבים העדיפו לצאת מבתיהם, למרות הגשם והרוחות העזות שפקדו את העיר מהסיבה כי בשלג העיר תהיה נצורה. גם את הקניות הם העדיפו לערוך במכולות ובסופרים השכונתיים מאשר לצאת אל מרכז העיר כפי שנוהגים מידי שבוע.

"ביום שלישי היה ניתן להבחין בריכוז גדול של תושבי השכונה שהגיעו לערוך קניות גדולות לפני שבת", סיפר רפאל, בעל מכולת בשכונת בית ישראל בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "לא שהיום אין תושבים שעורכים קניות, אבל אין לחץ, נכון לשעות אלו, כפי שיש מידי שבוע".

הכותל המערבי, הוא מקום נוסף אותו פוקדים אלפים מידי יום. אך בימים האחרונים, בשל מזג האוויר – הוא נשאר כמעט ריק. מצלמות הכותל המערבי המתעדות את הנעשה במשך 24 שעות הראו אתמול בלילה כי רק אנשים בודדים הגיעו להתפלל ורובם נכנסו להתפלל מתחת לקורת הגג במנהרה הצמודה לקיר המערבי.

הבוקר (ה') כבר הגיעו כמה מאות מתפללים. עובד בקרן למורשת הכותל אמר כי "בשעות האחרונות שמצב מזג האוויר ישתפר במעט, החלו יותר ויותר אנשים להגיע אל הכותל המערבי. אתמול, בשעות הערב והלילה הגיעו מספר קטן יחסית של מתפללים בהשוואה למספרים שרגילים לראות בכל פעם".
ומה קורה במוסדות הלימוד?

מוסדות הלימוד החרדים בבירה - השביתו היום את הלימודים- בגלל השלג.

חלקם, יחזרו ללימודים כבר מחר, בהתאם למזג האוויר הצפוי, אחרים, יוכלו לשוב לספסל הלימודים רק באמצע השבוע הבא. כך לדוגמא, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בסמינר 'דרכי רחל' בשכונת גבעת שאול, נפלה תקרה שגרמה להצפות בתוך הכיתות ולפגעים חמורים מאד למבנה הסמינר. ביומיים האחרונים, בהתאם למה שהיה ניתן, פעלה חברה פרטית כדי לשאוב את המים מכיתות בית הספר.

2000 התלמידות יקבלו הודעה מסודרת ובה יעודכנו אודות תחילת הלימודים.
מזג אוויר שלג חורף ירושלים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד