ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לפיד נגד בנט: "לוחש באוזני רבנים"

יאיר לפיד, המבוהל מהאפשרות שיהפוך לגלגל חמישי בממשלת נתניהו, תקף את בנט: "ההצעה שלך על הגיוס תמשיך את הסדר תורתו אומנותו" • הבית היהודי: "ראוי שלא יתלהם"

יאיר לפיד. צילום: פלאש 90
יאיר לפיד. צילום: פלאש 90



גישושיהם של ראשי המפלגות החרדיות אצל יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, והאמירות המפייסות של האחרון בנושא גיוס החרדים לצה"ל, הצליחו, כך נראה, להרגיז את יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד.

אמש (ד), במסיבת עיתונאים שקיים בבית סוקולוב בתל אביב, תקף לפיד את בנט: "אני רוצה להזהיר את הבוחרים מפני פתרונות הונאה נוסח נפתלי בנט, שאומר לציבור החילוני בקול רם 'שוויון בנטל', ואז רץ ולוחש באוזנם של הרבנים החרדים שלא ידאגו - הוא מתכוון רק לכאלה שאינם לומדי תורה".

"מר בנט, אני קראתי את ההצעה שלך ברצינות, הפירוש היחיד שלה היא המשך הסדר תורתו אומנותו - שמפרק מבפנים את החברה הישראלית", המשיך, כשהוא מבהיר לבוחריו כי מפלגתו לא תהיה חלק בממשלה שלא תביא לשוויון בנטל.

בבית היהודי מיהרו להגיב לדברי לפיד. "את השוויון בנטל לא נביא בבג"צים מתוקשרים ולא בהודעות לתקשורת. הבית היהודי תהיה הגשר בין החרדים לבין החילונים ותהיה זאת שתביא לשוויון בנטל בממשלה הבאה, אך אסור שהדבר ייעשה מתוך שיח מתלהם, שלא הוביל עד היום לשום תוצאה. אנו קוראים גם למר לפיד לשמור על שיח ראוי בנושא חשוב ורגיש זה, גם בעת בחירות".

גם את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא היסס לפיד לתקוף, באותו נושא. "הייתה לו הזדמנות היסטורית לגייס את החרדים, להוציא אותם לשוק העבודה ולהטביע חותם אמיתי על החברה הישראלית, וברגע האחרון הוא נבהל וברח. אז אנחנו יודעים שהוא מעדיף לא לעשות כלום, כך שצריך להכריח אותו. זה התפקיד של 'יש עתיד'".

לפיד הוסיף כי מפלגתו אינה בכיס של נתניהו, "לא ימרחו אותנו, אנחנו לא נשב בממשלה שלא תרים את השיוויון בנטל. אני קורא ליחימוביץ' לא להשתמט ולהגיד שזה נושא לא חשוב. כולם צריכים להתגייס, ללמוד לימודי ליבה ולעבוד". ולא, הוא כמובן אינו מדבר נגד החרדים, "זאת לא אמירה אנטי חרדית, אני לא מבקש מהחרדים שום דבר שאני לא מבקש מהילדים שלי ומעצמי".

פחדו של לפיד התעורר, כנראה, לאור העובדה כי אם אכן ייווצר גוש חרדים-דתיים לאומיים הרי שנתניהו יוכל להקים ממשלה כמעט מושלמת תוך שהוא צריך מפלגה אחת קטנה בלבד נוספת, אולי גם את זה לא. על פי הסקרים האחרונים (יש גם סקרים מחמיאים יותר): הליכוד-ביתנו 33, ש"ס 11, יהדו"ת 6, הבית היהודי – 13 – כלומר הממשלה תתהווה מתחת לאפו של לפיד, שגם אם יוזמן אליה - יהווה בורג נוסף בלבד, ולא יוכל להשפיע בצורה משמעותית.

אורי אורבך: "יש הסכמות"

אמש, בחוג בית בטלז סטון, דיבר גם ח"כ אורי אורבך מ'הבית היהודי' בנושא.

מדובר בחוג בית הנערך מזה מספר שבועות, מארגניו הם חרדים בעלי מקצועות חופשיים, עורכי דין, רואי חשבון ועוד. כולם מצביעי ג' במקור.

בכל שבוע הם מזמינים לדיון את אחד מבכירי המפלגות השונות.

היו שם כבר נציגי ש"ס, עוצמה לישראל, כח להשפיע ועוד (היחיד שעד כה משום מה לא ראה לנכון להגיע, למרות שהוזמן, היה ח"כ משה גפני).

אמש הגיע גם ח"כ אורי אורבך.

לדבריו, "יש כבר הבנות עם הח"כים החרדיים לגבי מה הולך להיות התוואי של הגיוס", אמר, ואישר בכך את הידיעות בנושא. "כולם יודעים שמה שהיה הוא לא מה שיהיה", ציין ביחס לכך, הן למפלגות החרדיות, והן לכל היתר.
יאיר לפיד חוג בית גיוס בנט חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד