כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'המחנה החרדי' מותח פנים: 88 עמודים בכרומו

לקוראי 'המחנה החרדי' של בעלזא מצפה הפתעה • העיתון מורחב לשלושה חלקים: מגזיני כרומו וחלק חדשות • בגליון הראשון: אייכלר ויעקובזון יספרו על ימי הבראשית

האדמו"ר מבעלזא. צילום: יעקבנחומי
האדמו"ר מבעלזא. צילום: יעקבנחומי

לקוראי העיתון הוותיק 'המחנה החרדי' מצפה הפתעה: העיתון מרחיב את שורותיו ויריעותיו, ומגיש למנוייו ולקוראיו הקבועים מהדורה מחודשת ומקיפה. מדובר במתיחת פנים ומעבר ל-88 עמודים, מלאים וגדושים בתוכן ובפרסומות, שיודפסו על כרומו ויהוו קונטרה לשבועונים המוכרים וינסה להתחרות בהם.

33 שנים חלפו מאז הופיע כשבועון על-ידי קהל מחזיקי הדת של חסידי בעלזא. תחילה 'המחנה החרדי' הופיע כירחון מגזיני, ומאוחר יותר יצא לאור מספר פעמים בשנה, במתכונת של מגזין מוגדל.

חודשים אחדים לפני חידושו של קהל 'מחזיקי הדת', על-ידי האדמו"ר מבעלזא, הוחלט להוציא את הביטאון לאור באופן תכוף בכל שבוע. ח"כ ישראל אייכלר היה עורכו של העיתון, מאז ערב ראש השנה תש"מ ומלווה את העיתון עד היום. בין הכותבים הפופולאריים שנמנו בין שורותיו, היו יעקב ריבלין וצביקה יעקובזון שכיום כותבים בשבועון 'בקהילה'.

עד כה יצא העיתון על כל חלקיו בפורמט נייר בלבד. בין מנוייו לא רק חסידי בעלזא. נקפו השנים, והנהלת קהילת מחזיקי הדת, שבראשה עומד הרב מרדכי בריסק, זו המוציאה לאור את העיתון בכל שבוע, החליטה, כי אם היא מבקשת לכבוש קהלים חדשים ולא לאבד את הישנים, עליה לבצע שינוי מהותי ודה אורגניזציה, בסגנון ובעיצוב העיתון. אין שבועון שמכבד עצמו, שלא עבר מתיחת פנים ורפורמה כזו או אחרת, שתכליתה, ריבוי קהל קוראיה וקבלת שטחי פרסום רבים ככל האפשר. ההנהלה הפנימה, כי אם ברצונה לפרוץ קדימה, היא חייבת לבוא עם רוח חדשה ודינמית, ולהשיל מעצמה את החזות המיושנת שליוותה אותה עד כה.

והבשורה כבר בפתח. החל ממחר בבוקר, העיתון שיחכה למנויים בתאי הדואר ויימכר בחנויות כבכל שבוע, ימנה שלושה חלקים: שני מגזיני כרומו וחלק חדשותי שיישאר בפורמט נייר.

מגזין הכרומו הראשון יכלול בנוסף למדורים הישנים, כתבות תחקיר, סיפורי חיים ותכנים מגוונים שונים, שהעיתון יתהדר בהם. כמו, למשל, מדורים חדשים בענייני חינוך והשקפה, מפרי עטם של אנשי החינוך הנודעים הרב אהרן פרידמן והרב מנשה ישראל רייזמן, מדורי תמונות 'קהילות הקודש' ועוד.

בתוך המגזין יתווספו מדורים מורחבים למשפחה ולילדים.

המוסף הפופולארי 'קוראי עונג' יופיע אף הוא במהדורת כרומו ויכלול מדור חדש שיקרא 'חסידים מספרים' ובו יספרו זקני חסידי בעלזא ואחרים, מהזיכרונות האצורים עמם לאורך תחנות חייהם.

גם בחלק החדשות, מבטיחה המערכת בשורה, הרחבת הכתבות והמדורים, וגם הפן הכלכלי יקבל כאן ביטוי. מערכת העיתון תגברה את הסגל שלה בכוחות חדשים ומקצועיים, שיעניקו לדבריה תנופה משמעותית לעיתון.

העיתון הראשון יכלול ראיון עם ישראל אייכלר וצביקה יעקובזון - שיספרו על ימי הבראשית של העיתון, חבלי הלידה והתהפוכות שעברו עליו בתקופת בכורתו.

עתה נותר רק לראות, האם קנאת סופרים וריבוי שבועונים, גם תרבה חכמה.
המחנה החרדי בעלזא עיתון מרדכי בריסק ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד