י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סקרי סופהשבוע: היחלשות הליכוד נבלמה, לבני צונחת

11 יום לבחירות: הליכוד ביתנו מתייצב • הבית היהודי עם 13-14 מנדטים • ציפי לבני ממשיכה לאבד גובה • קדימה של שאול מופז צומחת • ורבע מהבוחרים עדיין מתלבטים

בנימין נתניהו וליברמן. צילום: פלאש90
בנימין נתניהו וליברמן. צילום: פלאש90



11 יום לפני הבחירות, המפלגות נכנסות לישורת האחרונה - והסקרים המתפרסמים היום בידיעות אחרונות, ישראל היום ומעריב מותירים את תומכי המפלגות הקטנות מבולבלים.

מסקר גדול במיוחד של מכון 'דחף', בניהולה של ד"ר מינה צמח, המתפרסם הבוקר (ו) בידיעות אחרונות, עולה כי המפה מתייצבת.

מפלגת הליכוד-ביתנו, שאיבדה ארבעה מנדטים בחודש שעבר, נשארת הגדולה ביותר בפער משמעותי - ומתייצבת. על פי הסקר, שנערך לאחר שהחלו שידורי תעמולת הבחירות, הליכוד-ביתנו של בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן זוכה ל-33 מנדטים - בדיוק כמו בסקר הקודם, לפני שבועיים.

העבודה של שלי יחימוביץ' מחזירה את אחד המנדטים שאיבדה בחודש שעבר ועולה ל-18.

יש עתיד, מפלגתו של יאיר לפיד, מקבלת גם בסקר הנוכחי של מכון 'דחף' 11 מנדטים, ואילו הצלע השלישית במשולש גוש השמאל - התנועה של ציפי לבני - צונחת ל-8 מנדטים, ירידה של שלושה ביחס לסקר של לפני שבועיים.

על פי הסקר, גם קדימה של שאול מופז - המפלגה הגדולה ביותר בכנסת הנוכחית, שזוכה לפיכך לשעות רבות של תעמולת בחירות - עוברת את אחוז החסימה ומקבלת שני מנדטים. הערבים - 11.

לעומת הסקר של ידיעות אחרונות, בסקר שמתפרסם היום בעיתונים מעריב ומקור ראשון, רשימת הליכוד ביתנו מקבלת 38 מנדטים, והיא בעצם שוב בקו עלייה. את הסקר ערך מכון 'מאגר מוחות', בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ.

לפי סקר זה, יש עתיד 8, התנועה של לבני צונחת גם כאן ל-7 מנדטים, והזינוק המשמעותי בסקר שייך למרצ של זהבה גלאון שמקבלת 6 מנדטים, שניים יותר לעומת הסקר הקודם של מכון 'מאגר מוחות'. בכך היא צפויה להכפיל את כוחה לעומת הכנסת ה-18. קדימה גם היא מקבלת 3 מנדטים. ערביות 10 בלבד.

בסך הכול, מפלגות גוש המרכז-שמאל זוכות ל-45 מנדטים ומצמצמות את יתרון גוש הימין - לפי הסקר של ידיעות אחרונות - לארבעה מנדטים בלבד. ביחד עם המפלגות הערביות, ששומרות על עקביות (4 מנדטים לחד"ש ולרע"ם-תע"ל, ו-3 לבל"ד) - הגוש החוסם נגד נתניהו גדל ל-56 מנדטים.

שלישיית ש"ס. צילום: יעקב כהןצילום: שלישיית ש"ס. צילום: יעקב כהן
שלישיית ש"ס. צילום: יעקב כהן


גוש הימין מצטמק או גודל?

גם בימין הסקרים מבלבלים מעט. לפי הסקר של מכון 'דחף' בידיעות אחרונות, נמשכת העלייה העקבית של הבית היהודי, ונפתלי בנט מוביל ל-14 מנדטים. עוצמה לישראל צפויה להיכנס לכנסת ולקבל שני מנדטים. ש"ס ויהדות התורה מאבדות מנדט כל אחת - ביחס לסקר הקודם, ומגיעות ל-10 וחמישה בהתאמה. עם שלם של חיים אמסלם לא צפויה לעבור את אחוז החסימה.

לפי מכון 'מאגר מוחות' המתפרסם במעריב ומקור ראשון, גוש הימין, עם החרדים בתוכו, מקבל 71 מנדטים - לעומת 49 מנדטים לגוש השמאל (כולל המפלגות הערביות).

בסקר של מעריב הבית היהודי יורד ל-13, ש"ס מקבלת 12 מנדטים - הרבה יותר מממה שהעניק לה סקר ידיעות אחרונות - ויהדות התורה עם 6 מנדטים.

לפי הסקר של מעריב, כרבע מהמצביעים עדיין מתלבטים. הסקר בדק גם אם המתלבטים יכולים לשנות עולמות.

ובכן, רוב המתלבטים נעים בתוך מפלגות השמאל, אבל רק 60 אחוזים מהם מתכוונים להצביע, כך שלא צפויה לנו דרמה בין-גושית. מה שכן, הסקר בדק את פוטנציאל ההצבעה של המתלבטים שכן יצביעו, ומתברר שרבים מהם מכוונים למפלגתו של יאיר לפיד. אם החבר'ה האלה יגיעו לקלפי, לפיד יצא הכי טוב. אולי גם יחימוביץ', שעומדת במקום השני אצל המתלבטים.

יש גם אחוז גבוה שאינם מתכוונים להגיע לקלפי. אלה הם האדישים שטוענים שאין להם למי להצביע או שאין ערך להצבעה שלהם; או שהבחירות לא מעניינות אותם.

חוזר לחיים צילום: פלאש90צילום: חוזר לחיים צילום: פלאש90
חוזר לחיים צילום: פלאש90


ומה בישראל היום?

גם בסקר 'הגל החדש', שפורסם בעיתון ישראל היום - הליכוד ביתנו, שאיבדה מנדטים בשבועות האחרונים, מצליחה בשבוע האחרון להתייצב ואף להחזיר מצביעים הביתה. הרשימה המאוחדת מקבלת 35 מנדטים, לעומת 34 שקיבלה בסקר הקודם שנערך בתחילת החודש.

מפלגת העבודה מצליחה אף היא לבלום את הירידה מהשבועות האחרונים ולטפס מעט, וכעת היא עומדת על 17 מנדטים (לעומת 16 בסקר הקודם).

המפלגות שנותרות יציבות הן הבית היהודי, ששומרת על מעמדה כמפלגה השלישית בגודלה עם 14 מנדטים, ש"ס עם 11, יש עתיד עם 11, ומרצ עם ארבעה מנדטים. קדימה עוברת את אחוז החסימה, וכמו בסקר הקודם, מקבלת שני מנדטים.

יהדות התורה - 6, עוצמה לישראל של אריה אלדד ומיכאל בן-ארי לא עוברת על פי הסקר את רף המינימום.

התנועה בראשות ציפי לבני צונחת גם בסקר הזה ומקבלת תשעה מנדטים, לעומת 10 לפני שבוע. קדימה 2, ערבים 11.

ומה בשאלת הגושים? הימין ממשיך להוליך בבטחה עם 66 מנדטים, לעומת 54 של גוש המרכז-שמאל.

ולראשונה מאז הוכרזה מערכת הבחירות, ציפי לבני כבר לא במקום השני אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה.

בפעם הראשונה שלי יחימוביץ' היא שניצבת במקום השני, ולא לבני. ראש הממשלה המכהן עדיין מוביל בבטחה עם 38.8%, לפני יו"ר העבודה יחימוביץ (10.4%) ויו"ר התנועה לבני (10.1%).
סקר בחירות ש''ס מנדטים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד