י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגאון רבי ראובן אלבז: "קוצים בכרם צצים נגד מורנו ורבנו"

שיעורו השבועי של הגר"ע נמסר על-ידי בנו רבי יצחק, ואחריו נשא דברים הגר"ר אלבז • "בליל שבת, אבא חלם כמה חלומות. הוא סיפר לנו, אך אני מנוע מלספר"

הגאון רבי יצחק יוסף. צילום ארכיון
הגאון רבי יצחק יוסף. צילום ארכיון

בעקבות אשפוזו של הגר"ע יוסף בבית החולים 'הדסה עין כרם', מסר במקומו את השיעור הקבוע במוצ"ש בנו - הגאון רבי יצחק יוסף. הוא סיפר כי אביו שרוי בצער בשל גזירת הגיוס, וכי חלם בלילה חלומות אותם סיפר לבני ביתו. "בלילה, בליל שבת, הוא חלם כמה חלומות. הוא סיפר לנו, אך אני מנוע מלספר. אבל רואים מה מעיק עליו כל הזמן. הפחד של בני הישיבות".

השבוע, כך סיפר, כשהראו לאביו הגר"ע את עיתון המודיע, הוא שם לב שבכותרת כתוב כי החלו הליכי גיוס ל-3000 בחורים. הגר"ע בכה. אחר-כך הפנו את תשומת לבו לכך שבתוך הכתבה הנוסח היה מעט שונה, אך זה לא הצליח להניח את דעתו.

אחריו נשא דברים הגאון רבי ראובן אלבז, ראש מוסדות 'אור החיים' ומגדולי המחזירים בתשובה: "הגמרא אומרת: 'מה ראו חנניה מישאל ועזריה שנכנסו לכבשן האש, נשאו קל וחומר מהצפרדעים במצרים שנכנסו לתנורים', אפילו שלא היו חייבים ללכת דווקא לתנור - בגלל שאמר הקב"ה ובתנוריך, וח"ו שלא יצא דבר ה' ריקם. וכל אלו הצפרדעים נשארו בחיים, ואחר כך עשו כולם מצעד לתוך היאור וכך עשו הם ונכנסו לכבשן האש, ושלח הקב"ה מלאך והוציא את האש מבפנים, יש מצוות שצריך לקיימם במסירות נפש.

"במשך כל השבוע היה כאן הרבה בריתות בבוקר ובצהריים, ומרן צעק כל פעם תצילו את עולם התורה, מנשרים קלו ומאריות גברו, רוצים לגזול את התורה, ומי יעמוד לימיננו, מורנו ורבנו כל מגמתו איך לחזק את התורה. אני מכיר את עטרת ראשנו למעלה מ-50 שנה בקביעות, הוא היה מקיף את כל הארץ - בזמן שלא היה שיעורי תורה, והייתה רבה העזובה, כל החוזרים והמחזירים בתשובה הכל של מורנו, אני הלכתי עם מרן מעלות השחר, והלך מבית כנסת לבית כנסת כדי להחזיר בתשובה, והיו אנשים באים לשיעורים במכונית בשבת לפני 50 שנה וראיתי איך החזיר אותם מרן בתשובה.

"היום בן אדם יצוץ נגד מורינו ורבנו שהרים את יהדות ספרד מאשפות? ומורינו לא סתם חולה, כואב לו, הוא זועק מנהמת ליבו. זוהי מלחמת גוג ומגוג, מלחמה על עולם התורה, רוצים לקעקע את עולם התורה.

"קוצים בכרם באים - השם ירחם עלינו - ואומרים שזה לא פגיעה על מרן אלא על דברים אחרים, זוהי הכרזה על מרן ועל הנהגתו, עד שסוף סוף יהדות ספרד מתלכדת סביב מרן, הם חושבים שהם יכולים יותר, מזה 80 שנה - מגיל בר מצווה - מורינו ורבינו משיב את הרבים, וכל החוזרים בתשובה תשאלו אותם בכל הארץ. האנשים האלו פוגעים בנשמת ליבו של מרן, איך בני אדם עושים כזאת? וכל מי שחרד למרן שימשיך להנהיגנו, ולא מעכשיו".
הגרע יוסף הרב יצחק יוסף הגר''ר אלבז קוצים כח להשפיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד