ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בשבת: מבצע צבאי לחילוץ רכב שנגנב מחרדי

רכבו של פישל ברנשטיין, בעל מכולת מביתר עילית, נגנב ביום שישי בצהריים • ראשי העיר התערבו, המשטרה התגייסה למשימה - והגנב נלכד לאחר מרדף • כל הפרטים

ברנשטיין והרכב שנמצא.
ברנשטיין והרכב שנמצא.

בעיצומה של השבת – מבצע צבאי לחילוץ רכב גנוב: רכבו של פישל ברנשטיין, בעל חנות מכולת בביתר עילית, נגנב ביום שישי בשעות הצהריים ונמצא על ידי צה"ל בעקבות הפעלת כוחות במהלך השבת.

"הגעתי ביום שישי, כמידי יום, לחנות והחנתי את הרכב בסמוך", מספר ברנשטיין בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "את המפתחות הנחתי במגירה של הקופה. בשעה 9:30 רציתי לצאת לסידורים בעיר, אך נכחתי לראות שמפתחות הרכב לא נמצאות. גם לאחר חיפושים של העובדים האחרים לא מצאתי אותן. בלית ברירה, הלכתי לביתי, שם אספתי מפתחות חילופיות, ושבתי לחנות לקחת את רכבי. משם יצאתי לסידורים ברחבי העיר ושבתי לביתי".

"בשעה 12:00 לערך, אשתי יצאה מהבית על מנת לנסוע עם הרכב לחנות, אך התפלאה לראות שהרכב איננו. מה שהתברר בהמשך זה שהגנבים עקבו אחרי, המתינו לראות שאין איש - ונמלטו עם הרכב".

מחברת האיתורן הודיעו לברנשטיין כי הרכב נמצא כבר באבו דיס. לאחר שהתקשר מוקד העירוני ולמשטרה, ביקשו ממנו לסור לתחנת המשטרה בגוש עציון לצורך הגשת תלונה.

"צלצלתי לקברניטי העיר וראשיה", מספר ברנשטיין. "והפעלתי לחצים שיעשו כל אשר יכולים על מנת שהרכב ישוב אלי".

הגעתי עם הניידת לתחת המשטרה על מנת להגיש תלונה, אך היומנאי כבר היה בדרך הביתה מחוץ לתחנה, והשוטרים הפצירו בו שיחזור לקבל את התלונה והוא נעתר לבקשתם.

מפקד נקודת המשטרה גוש עציון וביתר עילית, רב פקד אייל אטיה, הוא זה שעמד איתי בקשר טלפוני רצוף, מאז התלוננתי על גניבת הרכב ועידכן אותי בכל התפתחות בחקירה.

מחברת האיתורן נמסר כי הרכב הגיע לאבו דיס, ישוב פלסטיני ממזרח לירושלים הממוקם בשטח B שבשליטת הרשות הפלסטינית, לשם בדרך כלל לא נכנסים כוחות משטרה על מנת לחלץ רכבים גנובים. אך בעקבות הלחץ אותם הפעילו קברניטי העיר, אישרו בשעה 15:30 החטיבות המרחביות של הצבא את הכניסה להוצאת הרכב. אלא באותו זמן החלו מהומות בתוך היישוב, מה שגרם למבצע חילוץ הרכב להידחות לליל שבת בשעה 21:00.

אך גם בשעה 21:00 כוחות לא נכנסו לאבו דיס, היות וחברת האיתורן הודיעו דקות ספורות לפני כן, כי הרכב בתנועה, ויצא משטח B לעבר מישור אדומים. המשטרה הקימה מחסומים, על מנת לעצור את הרכב, אך הנהג פרץ מחסום, ונעצר רק במחסום חיזמה הסמוך לפסגת זאב בירושלים".

ברנשטיין שהה כל אותה עת בביתר ולא ידע על ההתפחויות. רק בצאת השבת התקשר אליו מפקד תחנת המשטרה רפ"ק אייל אטיה, ובישר כי הרכב אותר לאחר מרדף ונמצא כעת בתחנת המשטרה בנווה יעקב.

"לא ידעתי להעריך נכון את המשטרה, הופתעתי מהיחס האישי", הוא אומר.

>
רכב גניבה צה ביתר עילית שבת קודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד