כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

רצח באבא אלעזר: השופטים שלחו הצדדים להליך גישור

בית המשפט את הסנגור והפרקליטות להליך של גישור • עשוי לקבוע עונש מופחת לרוצח • השופטים מתקשים להכריע: להרשיע ברצח או לקבוע שבעת הרצח לא היה שפוי

צילום: יהודה לחיאני, מעריב
צילום: יהודה לחיאני, מעריב

התפתחות בחקירת הרצח של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל לפני כשנה וחצי: שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליטו בתום שלב ההוכחות במשפט, ולאחר ששמעו את ראיות הצדדים, ללכת להליך של גישור, שעשוי לקבוע עונש מופחת לרוצח.

השופטים מתלבטים האם להרשיע את הנאשם, אשר דהן, בעבירה של רצח או לקבוע שבעת המעשה לא היה שפוי ולפטור אותו מעונש, או לסירוגין לגזור עליו ענישה מופחתת ולא מאסר עולם.

גורם משפטי: "מדובר בהליך לא שיגרתי, שבדרך כלל אמור לקרות בתחילת המשפט ולפני שבית המשפט שומע את הראיות וההוכחות. הדבר מעיד על כך שהשופטים לא בטוחים לגמרי בהחלטתם, ולכן מאפשרים לצדדים להתדיין בנוגע לעונש".

פרקליטות מחוז הדרום הגישה כתב אישום נגד דהן לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, אשר ייחס לו עבירה של רצח. אלא שחוות דעת פסיכיאטרית קבעה כי הרוצח אינו כשיר לעמוד לדין. בדיקה נוספת של פסיכיאטר מטעם המדינה קבעה שהוא כשיר לעמוד לדין.

בתום שמיעת שלב ההוכחות ולפני הסיכומים וגזר הדין, החליטו כאמור השופטים לשלוח את הצדדים להליך גישור. במידה והגישור ייכשל - יצטרכו השופטים להכריע בעונשו של דהן והאם ראוי לגזור עליו מאסר עולם או עונש מופחת.

בקרוב ייפגשו הסנגור והתובעת אצל המגשר וינסו להגיע להסדר ובכך להימנע מגזר דין של השופטים.

במידה והצדדים יגיעו לסיכום לגבי העונש שיוטל על דהן, בית המשפט יעניק לו תוקף של גזר דין. הסנגור ינסה לשכנע את הפרקליטות להרשיע את דהן בעבירה של הריגה ולגזור עליו עשר שנות מאסר או לסירוגין ענישה מופחתת - שלא תשלח אותו למאסר עולם, בעוד שבפרקליטות יתעקשו על הרשעתו ברצח.
רבי אלעזר אבוחצירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד