כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מצרים: משפט חוזר לנשיא המודח חוסני מובארק

בית הדין לערעורים שלח את הנשיא לשעבר חוסני מובארק, ואת שר הפנים לשעבר חביב עאדלי, למשפט חוזר • מובארק נידון למאסר עולם על חלקו בהרג המפגינים נגדו

מובארק. צילום: פלאש 90
מובארק. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

בית הדין לערעורים במצרים קיבל הבוקר (א) את ערעורם של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק ושל שר הפנים לשעבר, חביב עאדלי, על עונש מאסר העולם שנגזר עליהם, והורה לקיים משפט חוזר בעניינם.

עם פרסום החלטת בית המשפט, פרצו עשרות מתומכיו של הנשיא לשעבר בקריאות שמחה.

המפגינים, שהתאספו מחוץ לאולם בית המשפט בקהיר - בו ניתנה ההחלטה, קראו בין השאר: "המצרי המכובד ביותר הוא מובארק", "השופטים אמרו את דברם", "כל העולם רואה - שופטי מובארק לא חוששים".

בחודש יוני האחרון הרשיע בית המשפט המצרי את מובארק בגין מעורבות בהרג המפגינים שמחו נגד משטרו במהלך 18 ימי המהפכה בפברואר 2011. מלבד שר הפנים חביב עאדלי, שהורשע אף הוא ונידון למאסר עולם, כל יתר הבכירים שעמדו לדין - שני בניו של מובארק וששת עוזריו של שר הפנים - זוכו מאשמה.

עם היוודע פסק הדין, דיווחו כלי התקשורת במצרים כי מובארק לקה בלבו ומיאן להיכנס לבית הכלא 'טורה' - אליו נשלח כדי לרצות את עונשו. גם בעת שהותו בבית הכלא דווח פעמים רבות על הידרדרות במצבו הבריאותי של מובארק.

בחודש דצמבר האחרון אף נמסר כי הנשיא לשעבר הועבר לבית החולים הצבאי 'מועאדי', לשם קבלת טיפול שלא היה קיים בבית החולים בכלא. עם זאת, גורמי רפואה דיווחו באחרונה כי מצבו של מובארק אמנם התדרדר אך הוא עדיין יציב.
מצרים נשיא מובארק תומכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד