כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פניה לפרקליט המדינה: "עצור מינוי בוסו לראשות העיר"

סגן ראש העיר פתח תקווה, אוריאל בוסו, עשוי להיכנס כבר השבוע לנעליו של ראש העיר המתפטר יצחק אוחיון • בניסיון לבלום את מינויו, שוגר מכתב לפרקליט המדינה

בוסו. צילום ארכיון
בוסו. צילום ארכיון

ראש עיריית פתח תקווה, יצחק אוחיון, הגיש היום (א) את התפטרותו מתפקידו. ביום שלישי, כך מסתמן, תתקיים ישיבת המועצה בה יכריעו החברים מי ימלא את מקומו בתפקיד עד הבחירות.

כפי שדווח בעבר ב'בחדרי חרדים', מרבית הסיכויים עומדים לצידו של ממלא מקום ראש העיר מטעם ש"ס, אוריאל בוסו, לו יש רוב במועצת העיר - המונה 27 חברים. עם זאת, חשוב לזכור כי במסגרת פרשת השוחד שפקדה את העירייה, המליצה המשטרה להגיש כתב אישום גם נגד בוסו - אך הפרקליטות טרם הגישה.

האם למרות זאת יהיה מי שיעמוד בדרכו של אוריאל בוסו לכסא הנחשק?

במכתב שנשלח ממשרד עו"ד דוד אורן אל פרקליט המדינה, משה לדור, והעתק ממנו נשלח גם למשרד הפנים, נכתב, כי היות והמשטרה המליצה להגיש כתב אישום נגד בוסו, המלצה שטרם התקבלה, אין זה ראוי שהוא ייקח את תפקיד ראש העיר, במקומו של אוחיון.

"אין זה ראוי לבחור אדם החשוד בפליליים, לתפקיד ציבורי, קל וחומר, לתפקיד ציבורי כה מרכזי כראש עיר. הצדק צריך להיעשות ולהיראות. יודגש, כי בחירתו של מר בוסו לתפקיד, ואפילו עצם מועמדותו לתפקיד, פוגעים באמון הציבור ובטוהר השירות הציבורי במידה המחייבת את התערבותך הישירה והמיידית", נאמר במכתב.

בסוף המכתב - שנשלח ממשרד עורכי הדין מטעמם של חיים ורסנו ודוד ששון - נכתב, כי במידה והגורמים הרלוונטיים לא יימצאו לנכון להיעתר לבקשה למנוע את מינויו של בוסו, הם "ישקלו את הצורך בהגשת עתירה מנהלית".

גורם משפטי בכיר העריך בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי למכתב ולאיום הגשת העתירה אין "סיכויים רבים". היות ומדובר באיש ציבור שמכהן בתפקידו כסגן ראש העיר, "ולמרות ההמלצה של המשטרה להגיש נגדו כתב אישום, עדיין הפרקליטות לא הכריעה בנושא".
אוריאל בוסו מכתב פניה תפקיד המלצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד