כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הילדים לומדים עם בנות? הסבתא פרידמן מתערבת

פרשת ילדי משפחת פרידמן הלומדים עם בנות בעלזא, ממשיכה להסעיר את אנטוורפן • אמו של פרידמן לרשויות: רוצה משמורת על נכדי • פרידמן: "מה לה ולילדי? אין לנו קשר 10 שנים"

משפחת פרדימן בכניסה לביה"ס. צילום: jood actueel
משפחת פרדימן בכניסה לביה"ס. צילום: jood actueel

סיפורם של בני משה אריה פרידמן, הלומדים עם בנות חסידות בעלזא, ממשיך לעורר סערה בקרב הקהילה החרדית באנטוורפן שבבלגיה.

לפני כשבוע ימים הוכנסו יעקב ויוסף פרידמן בני משה אריה פרידמן, לכיתות הלימוד ב'בנות ירושלים' באנטוורפן. חלק מהורי התלמידות הלומדות בכיתות שבהן שובצו, מסרבים לשלוח את בנותיהם ללימודים.

ההורים שמרו עד כה על שתיקה בתקשורת המקומית, אך הסכימו להסביר כי מדובר "חשש טבעי".

התפתחות נוספת: בימים האחרונים מלכה פרידמן, אמו של משה אריה המתגוררת בארה"ב, שיגרה באמצעות עורך הדין הנרי רוזנברג מבלגיה, בקשה לרשויות להוצאת נכדיה ממשמורת בנה, או לחילופין הוצאת הילדים מבית הספר. שכן, המציאות הקיימת גורמת להם נזק.

משה אריה פרידמן הגיב לבקשה בראיון שהעניק ביום שישי האחרון לאחד העיתונים בבלגיה: "אמי קיצונית. ממתי היא יודעת מה קורה איתי או עם ילדיי ומשפחתי? הרי אנחנו לא עמדנו בקשר בכל 10 השנים האחרונות".

עוד בנושא:
"יש יתרונות בכך שבני לומדים יחד עם בנות" • פרידמן מדבר
הפרובוקציה הצליחה: הבנים הושבו בין שתי בנות

בקשת האם הועברה למשטרה ולגורמי הרווחה במדינה.

אין פלא שהסבתא מודאגת, שכן הילד בן ה-8, סירב בימים האחרונים ללכת ללמוד בבית הספר. כששאלו אותו הוריו על הסיבה לכך הוא ענה בבכי: "אין לי שם חברים". גם הילד בן ה-11 הלומד בכיתה אחרת בבית הספר, התבטא בצורה דומה.

סיפור נוסף סיפר אחד מההורי תלמידה בבית הספר. לדבריו, בסוף השבוע האחרון נערכה פעילות כיתתית בה נשאלו התלמידות מהו הדבר שהכי מפחיד אותן? רוב התלמידות ענו תשובות המתאימות לילדות בגילן, אך בנו של פרידמן השיב: "אני מפחד שאם לא אתנהג כראוי, יזרקו אותי מהחלון".

בבית הספר ממשיכים לתלות תקוות בערעור נגד ההחלטה להכניס את ילדיו של פרידמן.

בשבוע האחרון נשכרה עורכת דין נוספת לייצג את בית הספר, זאת לאחר שגורמים בקהילה ומומחי משפט סברו שעורכת הדין הראשונה לא עשתה את המירב בנושא.
משה אריה פרידמן בלגיה בנות ירושלים בעלזא אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד