כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מידי שנה מתרחשות בממוצע כ-700 תאונות "פגע וברח"

כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק". 18 בני אדם נהרגים בממוצע. בכל שנה נפגעים כ-1,000 בני אדם בתאונות "פגע וברח". מנכ"ל אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר בעונשם של עברייני פגע וברח, כדי להגביר את ההרתעה"

מידי שנה מתרחשות בממוצע כ-700 תאונות "פגע וברח"
פלאש90

שנת 2012 הסתיימה עם ירידה בלתי מבוטלת של כ-25% במספר ההרוגים. למרות ההישג הנאה, בשנת 2012 נחשפנו אל מספר מקרים, שבהם הופקרו נפגעי תאונות דרכים לדמם למוות. ניתן לציין מספר מקרים כמו אילן סירק ז"ל שנדרס למוות לנגד עיני אשתו בלוד, ועד היום לא מוצאים את הנהג הפוגע. תאונת הדרכים שבה נהרגו סבטלנה ושושנה יגודייב ואלכסנדרה רובינוב כשחצו כביש בנתניה.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני משטרת ישראל, בכל שנה מתרחשות כ- 700 תאונות דרכים המוגדרות כתאונות "פגע וברח" (2000-2010). מהנתונים עולה כי 18 בני אדם נהרגים בממוצע בכל שנה בתאונות "פגע וברח" וכ-1000 בני אדם נפגעים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: " פגע וברח היא אחת העבירות הקשות והאנטי מוסריות בעבירות התנועה. אדם לא בוחר להיות מעורב בתאונת דרכים, אך במקום לעצור, להגיש עזרה לפצוע והזעיק עזרה, הוא בחור לברוח ממקום התאונה ולהשאיר את הפצוע להתבוסס בדמו.
על בתי המשפט להחמיר בעונשם של עברייני פגע וברח, כדי להגביר את ההרתעה ולהעביר מסר חד וברור – לא משתלם לברוח ממקום התאונה."

בפברואר 2012, שלל משרד התחבורה את רישיונם של 50 עברייני תנועה סדרתיים לתקופה של שלוש עד חמש שנים בעקבות תקנה עליה חתם שר התחבורה ישראל כץ. שר התחבורה, הבטיח כי יישלל רישיונם של עשרות נהגים מועדים נוספים.

מדובר בעברייני תנועה סדרתיים שצברו 30 עבירות תנועה חמורות במיוחד במהלך החמש השנים האחרונות כגון: נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות, כניסה לרמזור באור אדום, פגע וברח, נהיגה בזמן פסילה, הריגה בתאונת דרכים, נהיגה ללא רישיון, נהיגה במהירות של 40 קמ"ש מעל המותר בחוק ועוד. שלילת הרישיון התאפשרה בהתאם לפקודת התעבורה (מס' 56) ותקנה 212 א' המאפשרת לרשות לשלול את רישיונם של נהגים "שבדרך נהיגתם יש משום סכנה לעוברי הדרך" וזאת לאחר הליך של שימוע.

על פי התיקון לחוק – עונש המקסימום לנאשם בתאונת פגע וברח במקרה של חבלה חמורה או כאשר תוצאת התאונה קטלנית- הינו 14 שנות מאסר. החוק מטיל אחריות גם הנוסעים האחרים ברכב-מקסימום עד 7 שנות מאסר. בישראל ישנם מאות נהגים מועדים, שממשיכים לנהוג על הכביש ומסכנים את חיי האזרחים. על רשויות להגביר המאמצים ללכידתם של עברייני תנועה מועדים ולהוריד אותם מהכביש מבעוד מועד.
אור ירוק פגע וברח תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד