ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

המקובל ערך 'מי שברך' בשבת לרב עובדיה - ופרץ בבכי

מתפללי בית מדרשו של המקובל רבי דוב קוק בטבריה לא הבינו: באמצע 'מי שברך' לרפואת הגר"ע יוסף בשבת בבוקר - הוא פרץ בבכי • "רק במוצ"ש הבינו מה קרה ולמה בכה"

דוב קוק. צילום: ארכיון
דוב קוק. צילום: ארכיון

בשבת בבוקר אושפז הגר"ע יוסף בבית החולים 'הדסה עין כרם' למשך 24 שעות, לאחר שעבר אירוע מוחי קל מאוד. באותה שעה ממש, הרחק מירושלים, בעיר טבריה, התרחש דבר פלא: המקובל הגאון רבי דוב קוק ערך 'מי שברך' לרפואתו. על פי עדויות המתפללים, נוהג הרב קוק מידי שבת לערוך 'מי שברך' לגדולי ישראל, אולם "השבת, כשהוא הזכיר את הרב עובדיה בן ג'ורג'יה לרפואה שלימה, הוא פרץ בבכי שנמשך דקות ארוכות".

מתפלל קבוע בבית מדרשו של הרב קוק סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "חלק מהמתפללים לא הבינו את פשר הבכי של הרב. רק במוצאי-שבת, כששמעו המתפללים על אשפוזו של הרב עובדיה - הבינו מה קרה ולמה הרב בכה".

המקובל הגאון רבי דוב קוק, הוא בנו של הגאון רבי נחום קוק זצ"ל, מרבני העיר רמת גן ובנו של הרב רפאל קוק, רבה של טבריה. בצעירותו למד בישיבת פוניבז', ולאחר נישואיו פנה ללימודי קבלה. הוא חיבר ספרים בתורת הנגלה והנסתר. בשנות ה-80 התיישב בטבריה.

הוא הקים בעיר בית מדרש וסביבו התקבצו תלמידים, רובם בעלי תשובה. אף שהוא ממוצא אשכנזי-ליטאי, הוא סיגל לעצמו הגייה ספרדית וקיבל על עצמו את נוסח ספרד. אשתו היא הרבנית הדרשנית לאה קוק, בתו של הגר"י זילברשטיין. בנם הבכור נשוי לבתו של הגר"י אפרתי.
טבריה הגרע יוסף הרב דב קוק מי שברך הדסה עין כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד