כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אתרא קדישא: "היזמים אשמים בעיכוב הפרויקט"

הקלטה בלעדית • הרב אלימלך שטרן, יו"ר 'אתרא קדישא' בארה"ב, מאשים את יזמי 'פרוייקט גולבנציץ' בעיכוב הפרויקט • "שמעתי שחייבים הרבה כסף" • היזמים: מסע שקרים

שטח המריבה בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
שטח המריבה בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן



"הם חייבים כסף רב ומתקשים לבנות, לפיכך יזמי פרוייקט 'גולבנציץ' מאשימים לשווא את 'אתרא קדישא' כאילו בגללו לא יכולים לבנות", כך טוען הרב אלימלך שטרן, יושב ראש ארגון 'אתרא קדישא' בארצות הברית, כשהוא מתייחס להאשמות נגד הארגון כמי שמעכב ממושכות את הבניה בפרוייקט 'גולובנציץ' בבית שמש.

זו התייחסות ראשונה של בכיר בארגון לעיכוב המתמשך בבניה בפרוייקט בבית שמש.

דבריו של הרב שטרן נחשפים בהקלטה המובאת לראשונה ב'בחדרי חרדים' של דברים שנשא בכולל חסידות סאטמר מהרי"י בוויאלמסבורג, לשם הגיע על מנת לגייס כספים לנסיעת האדמו"ר לישראל.

"אנשים בשביל אינטרסים עומדים ומשחקים בדברים רציניים", הטיח הרב שטרן האשמות קשות בראשי הפרוייקט. "מחזיקים בבית קברות יהודי ומספרים מעשים סביב אתרא קדישא שמונעים מיהודים לגור בבתיהם ומפריעים לאברכים צעירים להיכנס לדירות כשאין להם איפה לגור. בדיוק הפוך! הייתה תוכנית שיוכלו מזמן ליישם אותה, ובכך הציבור היה יכול לגור כבר בדירות".



בשיחתו טען הרב שטרן כי המניע היחיד הוא המחסור בכסף של אלו שמכרו את הדירות ואלו אחראים על בנייתן: "שמעתי, לא זוכר איפה, שהם חייבים הרבה כסף ולכן הם מפילים עלינו כאילו בגללנו לא יכולים לבנות, והקהל צועק הצילו! לאתרא קדישא יש תוכנית, הם לא האשמים. הארגון מביא פתרונות לכל מקום, שיוכלו לבנות על פי ההלכה".

בסיום הדברים אמר הרב שטרן: "צריכים לקוות שהם ישמעו לדעת תורה. אנחנו רוצים לעזור אבל הם אלו שמושכים".

שטח המריבה בבית שמש. צילום: יעקב לדרמןצילום: שטח המריבה בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
שטח המריבה בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן


"המשך מסע השקר של אתרא"

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', כבר הוכח על ידי מומחים כי העצמות הטמונות בפרוייקט אינן עצמות יהודים.

למרות הההוכחות בארגון 'אתרא קדישא' ממשיכים לעכב את הבניה ודורשים לאמץ תוכנית בנייה מורכבת העלולה לגרום לעיכוב של שנים רבות.

אחד מרוכשי הדירות ששמע את ההקלטה של הרב שטרן הגיב בזעם ל'בחדרי חרדים': "נמשך מסע השקר של ארגון 'אתרא קדישא'. באשמתו מאות אברכים משלמים מכיסם שכירות ומשכנתאות. לאברכים אין היכן לגור. מכעיס ומאד מקומם לשמוע שקרים מפי בכיר בארגון, כשכוונתו היחידה היא להפנות את אשמה לא מוצדקת כלפי הגורמים האחרים המעורבים בפרויקט".

גורם בחברת 'בניין שלם' השותפה לפרוייקט הכחיש בתגובה ל'בחדרי חרדים' את הטענות, ואמר: "הן חסרות כל שחר. סכום הכסף עבור הקרקע ניתן בשלמותו לבעלי הקרקע. כל האישורים ניתנו וכרגע נמצאים בשלב עבודות הפיתוח. העיכוב עד כה הוא רק בגלל ארגון 'אתרא קדישא' שבאשמתו אברכים משלמים אלפי שקלים מידי חודש ונאלצים לנדוד משכירות אחת לשכירות אחרת".

אברהם סלונים, השותף גם הוא לפרוייקט, סירב להגיב לידיעה.
אתרא קדישא ארה''ב סאטמר כסף אדמו''ר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד