כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פלורידה: מאבק משפטי על חיי חרדית בת 19

דניאלה צפת, ישראלית לשעבר בת 19, מאושפזת למעלה משנה עם גידול במוחה • הרופאים רוצים לנתקה מהמכשירים • בני משפחתה יצאו למלחמה משפטית על חיי בתם

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מאבק משפטי בפלורידה: בית חולים מבקש לנתק את מכשירי ההחייאה של נערה חרדית בת 19, המאושפזת בשל גידול במוחה. בני משפחתה החליטו להיאבק בהחלטת הרופאים, ושכרו לשם כך את שרותיהם של שני עורכי דין.

דניאלה צפת, ישראלית לשעבר המתגוררת בפלורידה, התעוררה בוקר אחד לפני שנה וחצי וגילתה: צד אחד של גופה שותק בפתאומיות. היא אושפזה בבית החולים Joe DiMaggio Children’s Hospital בהוליווד שבפלורידה, שם התגלה, במהלך הבדיקות, גידול במוחה.

זמן קצר לאחר מכן הורע מצבה, והרופאים חיברו אותה למכשירי הנשמה. לאחר כשנה במצב כזה - הודיעו הרופאים לבני משפחתה כי הם מתכוונים לנתק את דניאלה ממכשירי ההחייאה.

הוריה של דניאלה, המשתייכים לקהילת חב"ד, החליטו לשכור את שירותיהם של שני עורכי דין שיאבקו על חיי בתם - והללו מיהרו להוציא צו מניעה נגד בית החולים.

אביבה צפת - אימה של דניאלה - הסבירה לעיתונאים, כי לפי היהדות הכל עובר דרך הלב, וכל עוד הלב פועם - גם הנשמה חיה, ו"לכן אנחנו מאמינים שבתנו בחיים, ולא נסכים לנתק אותה מהמכשירים. רק כשהקב"ה יחליט לקחת אותה לשמים - נקבל את זה באהבה".

עורך הדין מנחם מייברג, המייצג את המשפחה, אמר כי הרופאים שאלו את דניאלה האם היא רוצה להמשיך לחיות עם המכשירים, ודניאלה הנידה בעיניה לאות: 'כן'.

מבית החולים נמסר בתגובה, כי מטעמי דיסקרטיות הם אינם יכולים לפרט את מצבה הרפואי של דניאלה, וכי בית החולים לא התכוון לפגוע בעקרונות הדת של המשפחה.
פלורידה החייאה בית חולים ילדה מנחם מייברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד