י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הצריף המיתולוגי נהרס • "כאן ר' אלה האכיל את החתולה"

בישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים נפרדו מהצריף המיתולוגי שהכיל את בית המדרש בשנותיה הראשונות של הישיבה • למה שימש הצריף את הישיבה במהלך השנים? ומדוע נהרס?

הצריף שנהרס במזג האויר הסוער. צילום: בחדרי חרדים
הצריף שנהרס במזג האויר הסוער. צילום: בחדרי חרדים

הצריף המיתולוגי של ישיבת 'כנסת חזקיהו' ברכסים, ששימש את הישיבה, מייסדיה וראשיה - נהרס כליל בסופה האחרונה, כתוצאה ממזג האויר הסוער.

מדובר בצריף שהובא משבדיה והוא והדומים לו, היו המבנים הראשונים ששימשו את הישיבה בשנותיה הראשונות בכפר.

הצריף שהתמוטט הכיל את בית המדרש, ובקומה מתחתיו היה חדר האוכל.

צריפים סמוכים שימשו למגורי התלמידים, ובאותם צריפים הרביצו תורה ומוסר, המשגיח הגאון רבי אליהו לופיאן זצ"ל וראש הישיבה הגאון רבי אליהו מישקובסקי זצ"ל.

אחד מבוגרי הישיבה מספר ל'בחדרי חרדים': "התמונה המפורסמת של ר' אלה מאכיל את החתולה ומקיים את 'ורחמיו על כל מעשיו', צולמה בין אותם צריפים, המתהלך בין הצריפים היה יכול לשמוע את קולו העמוק של הרב מישקובסקי בשיעור או בשיחת מוסר, יכול היה לדמיין את ר' שלום שבדרון שהיה מגיע לכפר חסידים בכל חודש אלול ושרוי בתענית דיבור".

לימים עברה הישיבה לקומפלקס חדש בסמוך, אולם הנהלת הישיבה החליטה לשמר את הצריפים כחדרי שיעורים וכמקום תפילה לישיבה קטנה. בהמשך, כשנבנה מבנה נפרד לישיבה קטנה - המקום שימש כחדר שיעורים לבני הקיבוץ.

בשנים האחרונות חדלו לגמרי מלהשתמש במקום, אולם הנהלת הישיבה לא פינתה את הצריפים בשל הערך הסנטימנטאלי הרב שסיפקו לבוגרי הישיבה.





צריף עתיק כפר חסידים ישיבה אליהו לופיאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד