כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ראשי ישיבות: "הגראי"ל שטיינמן הוא המנהיג! הקובע!"

אלפים בכנס בחירות במודיעין עלית • ראש ישיבת מיר: "היום הגראי"ל הוא היחיד שמנהיג את עמי! היחיד שיכול לקבוע!" • בפנים: ה'קול קורא' של גדולי ישראל

הכנס הערב. צילום: בחדרי חרדים
הכנס הערב. צילום: בחדרי חרדים

בעוד במפלגות השונות חורשים הקודקודים את הארץ לאורכה ולרוחבה, מתברר כי ב'יהדות התורה' מי שמניף את דגל השטח הוא דווקא הגראי"ל שטינמן, שלמרות גילו המופלג ממשיך להופיע בעצרות וכנסים של בחירות כמעט בכל יום.

בכינוס, אליו הגיעו אלפים, השתתפו הגר"א פינקל, ראש ישיבת מיר ברכפלד, הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקה - חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' והגר"ב ויסבקר, ראש ישיבת בית מתיתיהו. מי שהגיע במפתיע אל הכנס היה ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגרב"מ אזרחי.

אולם 'נאות השמחה' בו התקיים הכנס היה מלא מפה לפה. גם מחוץ לאולם הצטופפו מאות אברכים ובחורי ישיבת מיר ברכפלד וישיבת חדרה קרית ספר.

הגר"א פינקל דיבר בהתלהבות גדולה: "מה זה נקרא עבד ה'? שכל מה שאומרים לו עושה. ומי קובע מה לומר? זה האחד והיחיד שקובע כיום וזה מרן ראש הישיבה. החזון איש אמר שמי שחולק על המשנה ברורה כחולק על הסנהדרין. כלומר, למנהיג יש כוח של סנהדרין. היום הגראי"ל הוא היחיד שמנהיג את עמי! היחיד שיכול לקבוע! ומי שחולק עליו כחולק על הסנהדרין, שאיני רוצה לומר מה כתוב עליו. ואפילו הוא זקן... ואפילו הוא תלמיד חכם..."

הגרב"מ אזרחי הצטרף לדבריו: "זה לא חידוש בכלל. וכי מישהו לא חושב ככה? הראש ישיבה הוא המנהיג! הוא הקובע!"

ביומונים החרדיים - המודיע, המבשר ויתד נאמן - מתפרסם הבוקר (ג) ה'קול קורא' של גדולי האדמו"רים והרבנים. מי שחתימתו נעדרת, נכון לרגע זה, הוא הגר"ש אוירבך. למרות שלא חתם, הוחלט כי ה'קול קורא' יתפרסם.

גם הגר"מ גרוס, גאב"ד חניכי הישיבות, אמור לפרסם מכתב נוקב אודות החובה להצביע ל'יהדות התורה'.

היה זה ביום ראשון כאשר הגיע אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן וסיפר כי הוא נוסע לצרפת. הגראי"ל שאלו: ומה עם הבחירות? השיב הגר"מ גרוס כי הוא חוזר ארצה לקראת הבחירות.

ומה יהיה עם הציבור? - הקשה הגראי"ל, וביקש מהגר"מ לנסח מכתב לציבור.





הגראי''ל שטינמן בחירות מודיעין עלית כנס קול קורא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד