י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טוב מאוחר: נתן שרנסקי יחגוג בר מצווה

באיחור של עשרות שנים החליט נתן שרנסקי להשיב לעצמו את החגיגה שנמענה ממנו בברית המועצות ולערוך טקס בר מצווה • החתן הנרגש יעלה לתורה בשבת הקרובה בירושלים

החתן הנרגש. שירנסקי
החתן הנרגש. שירנסקי

אם אתם בשבת הקרובה בסביבות שכונת קטמון בירושלים אל תפספסו את החגיגה: נתן שרנסקי, לשעבר ח"כ וכיום יו"ר הסוכנות היהודית, חוגג בר מצווה.

'מעריב' מדווח כי באיחור של למעלה מ-50 שנה החליט שרנסקי בן ה-65 להשיב לעצמו את החגיגה שנמענה ממנו בהיותו נער צעיר בברית המועצות לשעבר. לאחרונה החליט כי הגיעה העת המתאימה לחגוג את הטקס והזמין את כל חבריו לבוא בשבת הקרובה לבית הכנסת 'יהודה הלוי' ולהשתתף בחגיגת הבר מצווה שלו.

חתן הבר מצווה יקרא את פרשת בא ואף יישא דרשה מיוחדת. בהתחשב בעובדה שהטקס חל ימים ספורים לפני הבחירות, כדאי להמתין ולראות האם החתן הנרגש ישלב בדבריו גם אמירות פוליטיות.

נתן שרנסקי נולד בתש"ח באוקראינה והיה לאחד הפעילים היהודים שנאבקו בשלטון הסובייטי במטרה להביא לשחרורם ומתן אישורי יציאה. בעקבות הפעילות נאסר בשנת תשל"ח ושהה שנים ארוכות במחנה עבודה בסיביר. בשנת תשמ"ז שוחרר ועלה לישראל. כיהן כח"כ מטעם מפלגת ישראל בעלייה, שהתמזגה מאוחר יותר עם הליכוד, וכיום מכהן כיו"ר הסוכנות היהודית העולמית.

בשבת זו, כאמור, יחגוג האיש רב-הפעלים את טקס הבר מצווה שלו. ותודה להוריו ולמדינת ישראל שהביאוהו עד הלום.
שרנסקי בר מצווה ברית המועצות איחור השלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד