ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לפיד: "לא נקח שר בלי תיק. זו שחיתות"

יו"ר מפלגת יש עתיד: "התפקיד המכונה שר ללא תיק הוא סמל להשחתה מוסרית וחברתית, זו תופעה מבישה. לא אכהן כשר ללא תיק בשום מקרה ובשום תנאי"

יש עתיד בלי תיק? יאיר לפיד צילום: פלאש90
יש עתיד בלי תיק? יאיר לפיד צילום: פלאש90



יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד כינס הבוקר (ג') מסיבת עיתונאים והודיע, בנוכחות שאר חברי מפלגתו, כי הוא ונציגי מפלגתו לא יקבלו תפקיד שר בממשלה הבאה ללא משרד – תפקיד המהווה לדבריו "סמל להשחתה מוסרית".

לפיד אמר כי "התפקיד המכונה שר ללא תיק הוא סמל להשחתה מוסרית וחברתית, זו תופעה מבישה. לא אכהן כשר ללא תיק בשום מקרה ובשום תנאי".

במקביל להתחייבותו, קרא לפיד למתחריו להצטרף ליוזמה שלו. "זוהי קריאה אחרונה לטוהר מידות ומנהל תקין. זה לא קשור לשאלה אם אחרי הבחירות נהיה באופוזיציה או בקואליציה, זה עניין ערכי שעומד מעל המשחק הפוליטי.

"איך אתם מצדיקים שעד היום, בכל השנים שאתם בפוליטיקה, לא אמרתם על זה מילה? לא יכול להיות שממשלת ישראל תמשיך להטיל עוד ועוד מיסים על מעמד הביניים הישראלי ובו בזמן תבזבז עוד ועוד מיסים על משרדים ריקים מתוכן".

הוא גם טען כי מי שלא יחתום על ההתחייבות בנושא, "נותן את ידו בפומבי לשחיתות פוליטית הנובעת ממניעים אינטרסנטיים, והציבור צריך לבוא איתו חשבון".

על אף הדברים שאמר עדיין נזהר לפיד מלהציב את הדברים כתנאי להצטרפותו לממשלה, והתנסח בעדינות. "אני מאמין שמה שאנחנו עושים עכשיו זה להציג דוגמא מוסרית. ברגע שאתה מציב דגם מוסרי, אתה מצפה שאחרים ינהגו כמוך. היות ואני לא ארכיב את הממשלה, לא אקבע לאחרים מה הם יעשו".

"זחילה מובטחת לממשלתו של נתניהו"

במפלגת העבודה ביקרו בחריפות את הודעתו של לפיד. "חבל ועצוב שמכל האפיזודה הפוליטית של יאיר לפיד אנו מקבלים מכונת תעמולה לבנימין נתניהו וזחילה מובטחת לממשלתו, אם תקום. כאשר לפיד מדבר על שינוי, הוא בעצם מתכוון לשינוי, בקטנה".

עוד הוסיפו כי לפיד מציג תנאים חלולים ושכל מטרתו היא להצטרף לממשלת נתניהו ובכל מחיר. "אם בוחנים את התנאים החלולים שלפיד מציג, מבינים שהדבר נועד לחבירה שלו לנתניהו בכל תנאי, ולממשלה שתמשיך לרסק את מעמד הביניים, שאותו מתיימר לפיד לייצג. לפיד התחייב כבר מפורשות לדבר אחד לעשות כל שביכלתו כדי שנתניהו ייבחר לראש הממשלה ולהודיע שישב בממשלתו, תוך שהוא משמש עלה תאנה ומלבין למדיניות כלכלית אכזרית שמביאה לקריסת מעמד הביניים ולבידוד בינלאומי חסר תקדים.

"כל עוד לפיד לא מביע תמיכה ביחימוביץ לראשות הממשלה הוא למעשה אומר שהוא מעדיף את פייגלין על איציק שמולי ואת אורית סטרוק על יצחק הרצוג, על כל המשתמע מכך".

עד עתה יו"ר יש עתיד נשאל במספר הזדמניות שונות האם יכנס לקואליציה עם נתניהו ומהם התנאים המקדימים לכך. בכל פעם הוא בחר להתחמק מלענות תשובה ישירה. שלי יחמוביץ', לעומתו, בחרה להסיר את המסך והודיעה כי לא תשב בממשלה עם נתניהו - "או שארכיב את הממשלה או שאנהיג את האופוזיציה", אמרה.

אך מכיוונה של מפלגת יש עתיד לא נמסרה הצהרה דומה, כשדובר על הקמת גוש חוסם של מפלגות השמאל, אמר לפיד: "איני נוהג להחרים אנשים ומפלגות. במקרה הסביר שנתניהו יקים את הממשלה הבאה, נצטרף אליה ביחד כדי שזו לא תהיה ממשלת חרדים וימין קיצוני".






יאיר לפיד יש עתיד שר בלי תיק העבודה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד