י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'יד על הלב' בסדנאות למשפחות ילדי תסמונת דאון

בימים אלו נערכות סדנאות תמיכה לאמהות, אחים ואחיות, של ילדים בעלי תסמונת דאון • בסדנאות מוענקים כלים מקצועיים להתמודדות עם גידול ילדים מיוחדים

'יד על הלב' בסדנאות למשפחות ילדי תסמונת דאון

הורים לילדים בעלי תסמונת דאון מורגלים לחיים מורכבים. כחלק מהפעילות השוטפת של ארגון ההורים הארצי "יד על הלב", עורכים בימים אלו בארגון סדנאות שבועיות לאמהות ולבני משפחת ילדי תסמונות דאון. כאשר מדובר במיזם ייחודי שאין לו תקדים במגזר החרדי.

הסדנאות שנערכות בימים אלו בשיתוף עיריית בני ברק נחלקות לשתי קבוצות. כאשר קבוצה אחת מיועדת עבור אמהות לילדים בוגרים הלוקים בתסמונת, ואילו השניה מיועדת לאמהות לילדים צעירים בעלי תסמונת דאון.

במקביל נערכות סדנאות לאחים ואחיות של הילדים בעלי תסמונת דאון, ובמסגרתן ניתנת להם תמיכה של ממש.

את הסדנאות מנחה מנוחה אבר – מנחת הורים מקצועית וידועה המעשירה את המשתתפים.

במהלך הסדנאות מתקיימות שיחות בנוגע להתמודדות היומיומית ועל הקשיים הנלווים בגידול ילד/אח מיוחד הלוקה בתסמונת השכיחה. בין המשתתפים נוצרת אינטראקציה כשאחד משתף את השני בחוויות, מעניקים עצות ותומכים זה בזה.

ב'יד על הלב' מספרים על מקרים מרגשים רבים בהם הצליחו משתתפי הסדנאות לפרוק את המועקה בליבם, ובכך להשתחרר מהחסימות הרגשיות בשל ההתמודדות.

לאחר שיסתיים מערך הסדנאות צפוי להתקיים מפגש משותף לאמהות ולבני משפחת הילדים, בהן יועברו סיכומי המפגשים.

יו"ר 'יד על הלב', הרב יהודה הבר: "סדנאות אלו הם מעבר לכך שהם תורמים לאמהות /לאחים הם תורמים גם לילד המיוחד ולכלל המשפחה - שמקבלת לפתע אמא עם חוסן נפשי שיכולה להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים".

עמותת 'יד על הלב' קמה לפני 12 שנים על מנת לאגד הורים לילדים בעלי תסמונת דאון, ומסייעת להם בתמיכה חברתית ומקצועית תוך ניסיון לדאוג לשילוב הילדים בחברה בצורה מקסימאלית. העמותה מתופעלת בידי הורים לילדים בעלי תסמונת דאון, ובין פעילותה ארגון כנסים וימי עיון, סיוע ועזרה והפניה לגופים מקצועיים.
יד על הלב תסמונת דאון סדנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד