ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הישורת האחרונה: אובמה מתערב התערבות בוטה

השפעה מבחוץ: הנשיא אובמה צוטט בארה"ב כמי שאמר "נתניהו מוביל את ישראל קרוב יותר ויותר לבידוד מוחלט" • בסביבת ראש הממשלה הגיבו: "זו פעולה של השמאל בישראל"

התערבות בוטה. אובמה ונתניהו
התערבות בוטה. אובמה ונתניהו



עיתוי מקרי? שבוע לפני הבחירות בישראל מתפרסמים בארה"ב ציטוטים מפי הנשיא ברק אובמה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"נתניהו מוביל את ישראל קרוב יותר ויותר לבידוד מוחלט", כך לפי הפרסום. "ישראל לא יודעת מהם האינטרסים שלה".

הדברים פורסמו בסוכנות בלומברג על ידיי הפרשן ג'פרי גולדברג, הידוע כמקורב לבית הלבן. זמן הפרסום, פחות משבוע לפני הבחירות בישראל, העלה תהייה האם הדברים הודלפו בכוונה על ידי הממשל בוואשינגטון בכדי להשפיע על מצב הבחירות בישראל. בזמן התמודדות הנשיא אובמה לכהונה שנייה היו שטענו כנגד נתניהו כי הוא מנסה להתערב ולתמוך במיט רומני, מתחרהו של אובמה. כעת, אומרים, נוקם בו הנשיא על אותה התערבות.

הדברים נוצלו בישראל על ידי מתחריו של נתניהו. יו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, אמרה: "אפשר לאהוב או לא לאהוב את נשיא ארה"ב, אבל אנחנו מדברים על ידידתנו הגדולה ביותר ועל הביטחון של ישראל, ולכן הדברים האלו צריכים לעורר כל אזרח ישראלי".

גורמים מדיניים בסביבתו של ראש הממשלה הגיבו גם הם לדברים: "מדובר בהתערבות בוטה של נשיא ארה"ב בבחירות בישראל". הם אף האשימו את השמאל בישראל כמי שגרמו לפרסום: "טביעות האצבע של השמאל בישראל נמצאות בכל מקום בסיפור הזה", אמרו.

לבני: אני יכולה להוציא את ישראל מהבידוד

יו"ר התנועה ציפי לבני המשיכה לרכוב על גבי ידיעה זו ופירסמה בעמוד הפייסבוק שלה תגובה האומרת כי רק היא תציל את ישראל מהבידוד, "כשאובמה אומר היום בשיחות סגורות שנתניהו מוביל את ישראל לבידוד חמור והוא לא מבין את האנטרסים של מדינת ישראל צריך כאן את מי שיכול להוציא את ישראל מהבידוד הזה ורוצה להוציא את ישראל מהבידוד הזה.
או שאהיה שם לקדם את מה שאני מאמינה בו, או שאהיה בחוץ. זה יהיה המבחן שלי. ואם נגזר שבקדנציה הבאה אחרי הבחירות לא יהיה כאן הדבר האמיתי, אני אמשיך להילחם עליו, זה התפקיד שלי! ע"כ.
אובמה נתניהו בחירות ארצות הברית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד