י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סקר: לבני מתרסקת ל-6 • רבע מהמצביעים מתלבטים

שבוע לבחירות זוכה גוש הימין ל-67 מנדטים בסקר מכון TNS-טלסקר • הליכוד-ביתנו זוכה ל-34 מנדטים • נפתלי בנט - 15 • ש"ס עם 10 • 'עם שלם' עם 2 מנדטים

סקר: לבני מתרסקת ל-6 • רבע מהמצביעים מתלבטים

על פי על סקר שערך מכון TNS-טלסקר עבור וואלה! ותוצאותיו מתפרסמות הבוקר (ד), לו היו מתקיימות הבחירות כיום, הייתה הליכוד-ביתנו זוכה ל-34 מנדטים.

אמנם הרבה פחות מנדטים ממה שציפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן, כשהחליטו על האיחוד בין מפלגותיהם - אבל בטווח מספיק גדול מהמפלגה השנייה - העבודה. הליכוד ביתנו, שבשבועות האחרונים איבד מנדט-שניים מדי שבוע, הצליח לעצור את הדימום ומתייצב, זה השבוע השני ברציפות - על אותו מספר מנדטים.

הבית היהודי מתחזקת וחוזרת ל-15 מנדטים. מתברר שההתקפות הבוטות מכיוון הליכוד ביתנו נגד "הסרוגים", לא מצליח לפגוע באמת בנפתלי בנט.

ש"ס עם 10 מנדטים (ירידה של מנדט לעומת הסקר הקודם) ויהדות התורה עם 6 מנדטים. 'עם שלם' של חיים אמסלם מצליחה לעבור את אחוז החסימה עם 2 מנדטים.

כל אלה יוצרים גוש ימין-חרדים עם 67 מנדטים לעומת 53 של השמאל.

אולם הממצא הדרמטי ביותר שמביא הסקר, שנערך ביום שני בערב בקרב 500 נשאלים מכלל האוכלוסיה, נוגע למפלגת התנועה של ציפי לבני: 6 מנדטים בלבד - 5 מנדטים פחות מהסקר הקודם. נתון כואב מאוד עבור מי שמצהירה על עצמה שהיא באה להחליף את נתניהו.

העבודה של שלי יחימוביץ נשארת יציבה עם 18 מנדטים, אבל לא זוכה ולו למנדט אחד מהחמישה שאובדים להתנועה.

יש עתיד של יאיר לפיד שומרת על יציבות עם 11 מנדטים, מרצ עולה ל-5 (מ-4 בסקר הקודם), קדימה מתבססת עם 3 ונראה שנוכחותו של מופז בכנסת (וסביר להניח שגם בממשלה) הבאה היא כבר עובדה מוגמרת.

בקרב המפלגות הערביות, מקבלת רע"ם-תע"ל 4 מושבים בכנסת, ובל"ד וחד"ש מסתפקות ב-3 כל אחת.

כוח להשפיע של רבי אמנון יצחק, ועוצמה לישראל של ד"ר מיכאל בן ארי אינן עוברות את אחוז החסימה.

דורי שדמון, נשיא מכון TNS-טלסקר שערך את הסקר עבור אתר וואלה, המלווה את מערכות הבחירות משנת 1988, אומר כי מבחינתו, הנתון המשמעותי בבחירות הללו הוא כמות המתלבטים.

בסקר שנערך שלשום - 23 אחוזים מהנשאלים אמרו כי הם טרם החליטו באופן סופי למי להצביע.

בדרך כלל, מסביר שדמון, ככל שמערכת הבחירות מתקרבת יורד מספר המתלבטים - אולם הפעם, זה ממש לא כך. "זה מצב ממש נדיר, שנובע מהתרסקות קדימה. המון אנשים שהצביעו לקדימה ב-2009 איבדו את הבית שלהם. אני לא זוכר מערכת בחירות שבה שמעתי כל כך הרבה אנשים שאומרים בשלב כזה שהם לא יודעים למי להצביע".

במפלגת העבודה, הגדולה בגוש המרכז-שמאל, מנסים לשכנע שהקרב עוד לא אבוד. עבורם כמות המתלבטים היא ממש נתון זהב. אבל הניתוח של שדמון שופך מים קרים על התוכניות של שלי יחימוביץ'. "מערכת הבחירות הזו מתאפיינת בהתגוששות בתוך הגושים", הוא אומר. "אם במערכות בחירות קודמות היה ניסיון להעביר מצד לצד, הרי שנראה שהפעם המפלגות הרימו ידיים. המלחמה שלהן היא מי תצא הגדולה בגוש. במושגים של שיווק מדובר במאבק על נתח שוק, כשכל אחד נלחם בתוך השוק שלו".

ובכל זאת, עבור נתניהו, התוצאות הפנימיות בגוש המרכז-שמאל יהיו דרמטיות. ברגע שיחימוביץ' הודיעה שלא תשב בממשלתו, כל מנדט נוסף שהיא ומרצ יקבלו יהיה בעבורו כאב ראש לא קטן.

היות ויאיר לפיד מחפש מישהו לרוץ איתו אל חיק נתניהו, העדנה לה זוכה מופז שמצליח לעבור את אחוז החסימה היא בשורה מצוינת. לפיד הכריז שלא ייכנס לבד כ"מלבין" לממשלת ימין-חרדים, ומופז יכול להיות שותף מצוין לחבירה לראש הממשלה. אם כבר מנדטים זזים בגוש השמאל והמתלבטים טרם בחרו, הוא מקווה שהם ינחתו ביש עתיד של לפיד ובקדימה של מופז.
סקר בחירות וואלה מכון TNS-טלסקר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד