י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חופשה בטבריה באווירה חרדית - מה כדאי לדעת?

טבריה, פעם עיר כמעט חילונית, מזמינה היום את הציבור החרדי ליהנות ממלונות בהכשרים מהודרים, עשרות אתרים קדושים, וכמובן - נוף ירוק ונחלים זורמים

חופשה בטבריה באווירה חרדית - מה כדאי לדעת?
יעקב כהן

חופשה דומה להפוגה מבורכת בחיי היומיום והשגרה, כזו המאפשרת לשוב במלוא המרץ ועם כוחות מחודשים לאחריה. עם זאת, יציאה לחופשה מהווה אתגר עבור רבים - בין אם בגלל העלויות הגבוהות, או בגלל החשש מהאווירה במקום הנופש. יחד עם זאת, קיימים מקומות רבים בארץ בהם יכולים שומרי מצוות לבלות חופשה בקרבת מקומות מקודשים וחשובים ליהדות תוך שמירה על אורח חיים חרדי, ובמקביל ליהנות מאווירה שונה, אויר פתוח, נופים ופעילויות שונות להורים וגם לילדים.

טבריה והיהדות

ישנן ארבע ערים בארץ הבולטות בחשיבותן ליהדות ולרצף היהודי שנשמר בארץ ישראל לאורך השנים, ובפרט בשנות הגלות: ירושלים, חברון, טבריה וצפת. רוב היישוב היהודי בארץ בשנות הגולה, התרכז בערים אלו, וכמוהו גם הפעילות היהודית.

ירושלים היא כמובן הראשונה בחשיבותה ליהדות. מקום המצאו של הר הבית ושרידי בית המקדש, המקום אשר יבחר, חברון ומערת המכפלה שבה, קניינו הראשון של אברהם אבינו לאומה בארץ ומקום קבורתם של אדם וחוה, אברהם, יצחק ויעקב, שרה, רבקה ולאה. צפת היוותה מרכז לתלמידי חכמים ולימוד קבלה ובה שוכנים קברי תנאים ואמוראים רבים וטבריה שהיוותה משכן אחרון לסנהדרין, מרכז נקדני התנ"ך ובה נערך ונחתם התלמוד הירושלמי.

טבריה הייתה יישוב יהודי פעיל ושומר מצוות גם בזמנים בהם ישובים אחרים בארץ היו ריקים מיהודים, ושרידים מימים אלו עדיין ניכרים בעיר בפינותיה השונות. חכמים רבים קבורים בסביבות העיר טבריה: קבר הרמב"ם המהודר ולצידו קברי רבי יוחנן בן זכאי ותלמידיו, קבר רבי מאיר בעל הנס, קברו של רבי עקיבא וקבר האמהות בו קבורות יוכבד בת לוי, אמו של משה רבנו, צפורה אשת משה, אלישבע בת עמינדב אשת אהרון הכהן, בלהה וזלפה.

מלונות בטבריה

בתי המלון רבים בארץ שומרים על כשרות ואף על כשרות מהדרין עם משגיח כשרות צמוד, וגם העיר מתהדרת במספר לא קטן של מלונות בטבריה בהן נשמרת כשרות למהדרין. כיוון שטבריה היא יעד מועדף על התיירות החרדית, מלונות רבים בעיר וסביבותיה עושים מאמצים רבים להתאים את החופשה לחרדים כולל השאלת פלטות שבת, הקפדה על הכשר בד"ץ ובד"ץ של הרב רובין, הקפדה על תכנים מתאימים לחרדים בתוכניות הילדים ואפשרות להזמנת חדרים נפרדים סמוכים לילדים.

העיר טבריה מציעה מלבד טיולים לקברי צדיקים וחכמים גם רחצה בכנרת. ישנם מלונות, דוגמת מלון כינר, אשר צמוד לו חוף מופרד לחלוטין. גם למי שמתגורר במלונות שאינם כוללים חוף רחצה פרטי - ישנה אפשרות לטבול במימי הכנרת בחוף הנפרד הסמוך לחמי טבריה ובחופי מהדרין לגברים ובאר מרים לנשים בכניסה הצפונית לטבריה.

בטבריה וסביבותיה ניתן גם למצוא צימרים ובתי הארחה אשר נמצאים באזורים, יישובים, מושבים וקיבוצים דתיים. במידה והחופשה כוללת שבת וחג אפשר ליהנות מהקפדה על שמירת השבת ואווירת השבת הייחודית שמקומות אלו מציעים.

טיולים באיזור

אזור טבריה הוא אזור אידיאלי לחופשה משפחתית. נוף עוצר נשימה של הכנרת והרי הגליל והגולן, עיר שוקקת עירונית הסמוכה למקומות בילוי בטבע כפארקים, אטרקציות, מסלולי טיול וחופי רחצה. אגם מונפורט בלב הגליל המערבי, לדוגמה, משלב פינות משחקים, שעשועים ויצירה, פינת ליטוף, אומגה, מתנפחים, טרמפולינות, מסלולי ג'יפים, מכוניות חשמליות מתנגשות, אולם החלקה על קרח, שייט קיאקים וסירות פדלים, מסלול קארטינג מקצועי ועוד.

ביקור בטבריה קורא לביקור בקברי הצדיקים באזור, וכדאי שלא לפספס גם ביקור בגן הלאומי חמת טבריה על 17 מעיינות המרפא שבו, שהיו ידועים כבר בתקופה העתיקה ועל שרידי בית כנסת עתיק ומפואר.
חופשה טבריה צפון נופש מלונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד