כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

שווי חיי אדם - שישה חודשי עבודות שירות

אישה שהרגה הולך רגל אשר דחף עגלת סופר בכביש, לא תרצה מאסר בפועל. בדמה של הנהגת נמצאה כמות אלכוהול. אור ירוק: "על בתי המשפט לוודא כי מתקיימת ענישה ראויה של עבריני תנועה"

שווי חיי אדם  - שישה חודשי עבודות שירות
יענקי חריטן

ב-11 בנובמבר 2012, הרשיע בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקוה, בגרימת מוות ברשלנות, נהגת צעירה, וגזר עליה שישה חודשי עבודות שירות. ב-5 בפברואר 2011, בשעה 03:45 נהגה האישה ברחוב הרצל ברחובות, לכיוון צומת ביל"ו. בחוץ ירד גשם, תאורת הרחוב הייתה תקינה והראות טובה. באותה שעה הלך יהושע גבריאלוב, כשהוא דוחף עגלת סופר עם בקבוקים.

האישה נהגה במהירות גבוהה יחסית לתנאי הדרך, חלפה מימין על פני רכב שנסע בצד שמאל, לא הצליחה לעצור ופגעה בגבריאלוב, שנהרג כתוצאה מהתאונה. בדמה של הנהגת נמצאה כמות אלכוהול, אך לא ברמה כזו שבו ניתן לקשר בין האלכוהול ובין התאונה.

האישה הביעה צער עמוק וחרטה על התאונה. היא לקחה את כל האשמה על עצמה ללא הקלות. מאז התאונה, מתארת הנהגת, היא איננה ישנה, איננה אוכלת ושמחת החיים ניטלה ממנה. אמה חולת סרטן וסובלת מדיכאון.

שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, רות רז טענה כי: "הקו המנחה בפסיקת בית המשפט העליון, לגבי מדיניות הענישה בעבירות של גרימת מוות ברשלנות הינו השתת מאסר בפועל וזאת עקב הפגיעה בערך העליון של קדושת החיים. מדיניות הענישה הנהוגה בעבירות אלה, הינה הצורך במאבק בנגע תאונות הדרכים והעברת מסר באמצעות הטלת עונשים חמורים, על מי שגרם בהתנהגותו לתוצאה הקטלנית.

השופטת רז גזרה עליה שישה חודשי מאסר בצורה של עבודות שירות בבית החולים קפלן, ברחובות, 12 חודשי מאסר על תנאי על נהיגה בזמן פסילה או אותה עבירה שבה היא הורשעה, שמונה שנות פסילה בפועל, ושישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. כמו כן, תשלם הנהגת קנס בסך של 7,000 שקלים.

עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט לוודא כי מתקיימת ענישה ראויה של עבריני תנועה. עונשים ראויים יהוו גורם מרתיע עבור נהגים. על המשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול, שאוסר על נהגים צעירים (כמו גם נהגים מקצועיים) עד גיל 24 לשתות אלכוהול, אפילו כוסית אח ולנהוג".
אור ירוק הולך רגל תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד