ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כוכבית הבית היהודי • שקד רוצה את הגיור

"נדרוש לעמוד בראש מערך הגיור כדי לפעול לתהליכי גיור מזורזים כהלכה", כך אומרת איילת שקד מ'הבית היהודי' • הביעה תמיכה בהנהגת אפשרות לנישואי יהודיה וגר רפורמי

איילת שקד. צילום: פלאש90
איילת שקד. צילום: פלאש90

"נדרוש לעמוד בראש מערך הגיור" כך אמרה איילת שקד, מהבית היהודי, לפי אתר "כיפה".

לפי הדיווח אמרה שקד בחוג בית לעולים מברית המועצות כי : "נדרוש לעמוד בראש מערך הגיור ולפעול למען תהליכי גיור מזורזים כהלכה. גם על פי ההלכה אפשר לגייר באופן מהיר יותר ונוח יותר, בהתאם להלכה".

עוד אמרה כי מפלגתה תפעל לקידומם של נישואים אזרחיים על מנת לאפשר למי שאינו רשאי להינשא באמצעות הרבנות הראשית לישראל, לעשות זאת באופן אזרחי בארץ. והוסיפה כי קיימה דיון בנושא עם ח"כ דוד רותם ממפלגת 'הליכוד ביתנו'.

"יש לי חברה שמתחנת בהוואי מפני שהיא יהודייה ובן זוגה לא - אביו יהודי ואמו התגיירה בגיור רפורמי", סיפרה שקד, "אנחנו רוצים לאפשר נישואין אזרחיים גם למקרים כאלה. אבל נישואין אזרחיים באופן גורף אנחנו לא יכולים לאשר באופן גורף מתוקף היותנו מפלגה דתית. אבל למי שלא יתחתן ברבנות - נתן לו אפשרות להתחתן באופן אזרחי, במקרים מסויימים".

גורם במפלגת ש"ס הגיב ל-ynet כי "פרצופם האמיתי של אנשי הבית היהודי נחשף. לא שמירה על צביונה היהודי של המדינה עומד לנגד עיניהם, כי אם טשטוש הזהות במסווה של 'הסברת פנים'. רק ש"ס חזקה תמנע את זה".
הבית היהודי גיור ש''ס יהדות הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד