י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סקרים אחרונים • גוש הימין: 67-72 מנדטים, לבני מתרסקת

סקר אחרון ב'מעריב': העבודה - 15, בנט - 14, ולבני קורסת ל-5 מנדטים • סקר 'ישראל היום': בנט - 15, לבני - 7 • ומה בסקר רשת ב? והאם מופז, בן ארי ואמסלם עוברים?

ראש הממשלה הבא? נתניהו. צילום: פלאש90
ראש הממשלה הבא? נתניהו. צילום: פלאש90



במטות הבחירות ממתינים בדריכות רבה לסקרים המתפרסמים היום שהם - כמו הסקרים שמתפרסמים בכלי תקשורת אחרים ביממה הנוכחית - האחרונים בהחלט למערכת בחירות זו.

הסקרים אינם מסוגלים לנבא את תוצאות הבחירות, והשינויים של חמשת הימים האחרונים עשויים להיות דרמטיים. כוחם של הסקרים הוא בעיקר ביכולתם להעניק כיוון על המגמות. היות ושיעור המתלבטים עודנו גבוה מאוד, דברים עדיין יכולים להשתנות.

דבר אחד כנראה כבר לא ישתנה, לפי כל הסקרים: ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך לכהן בתפקידו גם בקדנציה הבא.

הסקר האחרון של 'מאגר מוחות' ל'מעריב' שמתפרסם היום (ה'), קובע שהליכוד זוכה ל-37 מנדטים, ירידה של מנדט אחד מהסקר האחרון.

העבודה נמצאת אף היא במגמת ירידה ועומדת על 15 מנדטים בלבד.

הבית היהודי עם עליה של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם- 14. ש"ס שומרת על כוחה עם 12 מנדטים. מבחינת יחסי הכוחות בין הגושים, גוש הימין עולה ל-72 מנדטים וגוש המרכז שמאל עם 48 מנדטים.

על פי הסקר, מרצ מתחזקת ועולה ל-7 מנדטים, יש עתיד נשארת עם 8 מנדטים והתנועה נחלשת ל-5 מנדטים.

עוד עולה מהסקר, כי יהדות התורה מקבלת 6 מנדטים. קדימה עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 3 מנדטים. גם עוצמה לישראל נכנסת, לפי סקר זה, לכנסת עם 2 מנדטים.

ישראל היום: הליכוד ביתנו 35, גוש הימין 67

סקר 'ישראל היום-הגל החדש' אחרון לפני הבחירות מצביע כי היציבות נשמרת. גם לפי סקר זה נמשכת מגמת ההתרסקות של ציפי לבני.

הליכוד ביתנו ממשיכה להוביל בבטחה עם 35 מנדטים, כפי שקיבלה בסקר לפני שבוע. מפלגת העבודה גם היא יציבה במקום השני, אם כי בפער גדול מאוד, עם 17 מנדטים.

הבית היהודי בראשות נפתלי בנט עולה במנדט לעומת הסקר הקודם ומקבלת 15. גם יש עתיד של יאיר לפיד מתחזקת במנדט וזוכה ב-12 מנדטים.

ואולם הנתון הבולט בסקר הוא המשך מגמת ההתרסקות - הבאה לביטוי בכל הסקרים - של התנועה בראשות ציפי לבני, שמקבלת שבעה מנדטים - ירידה של שני מנדטים נוספים בתוך שבוע, לפי סקר הגל החדש.

מי ששומרות על יציבות הן ש"ס עם 11, ויהדות התורה עם 6. לעומת זאת מרצ עולה ל-5 וקדימה שוב עוברת את אחוז החסימה עם 2. עם שלם ועוצמה לישראל אינן עוברות את אחוז החסימה בסקר זה.

בקטגוריית הגושים, ממשיך הימין להוביל עם 67 מנדטים - נתון כלל לא מפתיע בהתחשב בסקר, שעל פיו 61.9% מהציבור אינם מאמינים שאפשר להגיע להסכם שלום עם הפלשתינים.

אחת השאלות המעניינות שנותרו פתוחות היא מי יהיה שר הביטחון הבא. רוב הנשאלים (28.2%) מעדיפים את משה יעלון, לפני שר הביטחון הנוכחי אהוד ברק .(27.3%)

בשאלת ההתאמה לראש הממשלה: 38.2% נקבו בשמו של נתניהו, בעוד שאר המועמדים משתרכים הרחק מאחור באזור הנתונים החד-ספרתיים.

בתשובה לשאלה "איזו מפלגה תרכיב את הממשלה הבאה?" 82.3% מהנשאלים מאמינים, ללא קשר לעמדתם הפוליטית, שאת הממשלה הבאה תרכיב רשימת הליכוד ביתנו, לעומת 8.5% בלבד למפלגת העבודה.

רשת ב: עוצמה לישראל וקדימה - 3 מנדטים

בסקר אחר שערך מכון 'מאגר מוחות', בראשות פרופ' יצחק כץ, עבור רשת ב' מגלה כי לקראת הבחירות לכנסת ה-19 תמונת הגושים ברורה: גוש הימין יקבל בכנסת הבאה 71 מושבים, לעומת 49 מושבים לגוש המרכז-שמאל.

מן הסקר, שבוצע עבור התכנית הכל דיבורים, עולה כי מפלגת 'עם שלם' אינה עוברת את אחוז החסימה.

על פי הסקר, רשימת הליכוד ביתנו ממשיכה להוביל בפער גדול מאוד על פני כל מתחרותיה וצפויה לקבל 37 מנדטים. בפער גדול מאוד אחריה עומדת מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ', אשר צפויה לקבל על פי הסקר 16 מנדטים בלבד.

על מעמד הרשימה השלישית בגודלה שומרת 'הבית היהודי', אשר על פי הסקר צפויה לקבל 13 מנדטים. ש"ס שומרת על כוחה מהכנסת הנוכחית, וצפויה לקבל 11 מנדטים. יש עתיד של לפיד צפויה לקבל 9 מנדטים ורשימת התנועה צוללת כלפי מטה וצפויה לקבל 5 מנדטים בלבד.

ומה לגבי השאר? יהדות התורה - 6 מנדטים, וכך גם מרצ. עוצמה לישראל לישראל מקבלת על פי הסקר הנוכחי 3 מנדטים וכך גם קדימה של מופז.

את המפלגות הערביות מובילה חד"ש עם ארבעה מנדטים ולאחריה בל"ד ורע"מ-תע"ל 3 מנדטים.
בחירות סקר הליכוד ביתנו התנועה ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד