כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נצרת עילית: ראש העיר מתנגד לבי"ס ערבי

ילדי משפחות ערביות בנצרת עילית נאלצים ללמוד בבתי ספר מחוץ לעיר, בשל התנגדות ראש העיר להקמת מוסד עבורם • "נצרת עילית זו עיר שנוסדה על מנת לייהד את הגליל"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

1900 ילדים ערבים מתגוררים בנצרת עילית – אך בית ספר ערבי בעיר לא ייפתח בשל התנגדותו של ראש העיר.

במכתב שכתב ראש העיר שמעון גפסו, המתפרסם הבוקר בעיתון 'הארץ', נכתב: "נצרת עילית היא עיר שנוסדה על מנת לייהד את הגליל. זה ייעודה בימים ההם וזה ייעודה בזמן הזה ואת המשימה הזו אנו חיים יומיום. תושבי העיר ואני בראשם עומדים ברוב עצום מאחורי העיקרון שנצרת עילית חייבת לשמור על תפקידה זה".

את הדברים כתב גפסו בתגובה לפנייה שהגיש עו"ד אשרף אליאס מהאגודה לזכויות האזרח, בו נכתב כי ילדי המשפחות הערביות המתגוררות בנצרת עילית נאלצים ללמוד מחוץ לגבולות העיר בשל העדר מוסד חינוכי מותאם עבורם. "היעדר מסגרות חינוך מתאימות פוגע בזכותם של תושבי העיר הערבים לחינוך נגיש וזמין ולשוויון בהקצאת משאבים ציבוריים ועירוניים", נכתב בפנייה.

בתשובה שהגיש ראש העיר הוא הבהיר כי גם בית עלמין מוסלמי או מסגד לא ייבנו בעיר כל עוד הוא מכהן בתפקידו. את הדרישה להקמת מוסדות ערביים בעיר השווה לביקור של אריאל שרון בהר הבית בשנת תש"ס ולדרישתו של משה פייגלין לעלות להר: "המשותף לכולם הוא שהם מכוסים באדרת האזרחית של שוויון זכויות, אך מאחוריה הצהרה פוליטית לאומנית פרובוקטיבית, שנועדה לפגום בסטטוס-קוו".
נצרת עילית ערבים שמעון גפסו בית ספר אגודה לזכויות האזרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד