כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ש"ס והבית היהודי: מי ישלוט במערך הגיור?

דרעי נגד איילת שקד בתוכניתו של מוטי לביא בקול ברמה: "זו תחילתה של הפרדת הדת מהמדינה" • תקף את בנט: "לא הוכיח עצמו בשום מעשה חוץ מההצלחה הכלכלית"

מי יעמוד בשער הכניסה לעם היהודי? טקס גיור. אילוסטרציה
מי יעמוד בשער הכניסה לעם היהודי? טקס גיור. אילוסטרציה

ימים ספורים לפני הבחירות - ש"ס והבית היהודי ממשיכות להיאבק על מוסדות הדת בישראל. לאחר שאיילת שקד הבהירה כי מפלגתה תדרוש לעמוד בראש מערך הגיור, נזעק אריה דרעי לשמור על המוסד בו שולטת ש"ס במשך שנים ארוכות: "אפילו המפד"ל הישנה לא חלמה להתיר אוטובוסים בשבת. ללכת ולגעת בנושא הגיור שהוא גיור כהלכה שאנחנו רוצים שיהיה תחת מועצת הרבנות הראשית והם רוצים את הגיור כגיור בהיקף סיטונאי, לעשות נישואים אזרחיים בפסולי חיתון – ככה אנחנו מתחילים! זאת תחילת הדרך של הפרדת הדת מהמדינה".



את הדברים אמר דרעי הבוקר בתוכניתו של מוטי לביא 'שמונה עד עשר' ברדיו קול ברמה.

לדבריו, לצד אנשים דתיים ואורתודוכסיים כוללת המפלגה הדתית החדשה גם צדדים המבקשים לחולל מהפכה ביחסי הדת והמדינה בישראל. "לאט לאט, כל יום, מתגלה עוד עמדה ועוד עמדה והבית היהודי מתחיל לגלות את פניו באמת. הרי עד עכשיו 'הבית היהודי' הצליח בכישרון גדול ליצור תדמית יפה של יהדות, מצד אחד אלי בן דהן, אורי אריאל והרב הילל הורוביץ ומצד שני איילת שקד ונפתלי בנט עם אשתו החילונית וכל זה ביחד יצר איזו אחדות של 'הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים גם יחד'... בנושא הגיור, אתה שומע עכשיו לאט לאט... גיור כהלכה, מה זה גיור כהלכה? פתאום כל מיני היתרים של זרע ישראל, פתאום גיורים מהירים... אני מתחיל להיות חרד מזה כיוון שאנשים טובים, אנשים תמימים, חושבים שהם מצבעים למפלגה דתית ותומכים ברבנים ובסוף הם יקבלו קוקטייל דעות שחלקם זה יאיר לפיד, חלקם זה אולי האיחוד הלאומי אבל זה משהו תערובת...".

דרעי הוסיף ואמר: "יש כ-300,000 אלף אנשים שהם לא יהודים על פי ההלכה והם ישראלים, הם אזרחים ישראלים. בצורה מסודרת הולכים (לגיור ברבנות) רק 2,000-3,000 איש בשנה. הם לא רוצים לקבל על עצמם עול מצוות בצורה אמיתית ובצורה מסודרת, הם רוצים גיור כמו... אני לא רוצה להגיד כמו של הפקס שהראנו אבל משהו מעין זה, הליך זריז...

"בנט לא הוכיח את עצמו בשום מעשה חוץ מההצלחה הכלכלית במפעל שלו ברעננה. בתפקידים שהוא עשה, כל אחד יודע מה היה בלשכת ראש ממשלה ובמועצת יש"ע...".

עוד אמר: "למפד"ל שהייתה פעם לפחות היה לה איזשהו קו בנושאים דתיים, היום הכל היטשטש בבית היהודי. אם הבית היהודי רוצה להתחרות ביאיר לפיד זה בסדר גמור, אבל בתוך הציבור הדתי שלנו?! אין לזה מקום לצערי הרב".
הבית היהודי שס מערך הגיור אריה דרעי איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד