י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני מתלונן: כתבו על החרדים - "מוצצי דמנו"

דוד פוגל, "אזרח מודאג", פרסם מודעה ב'גלובס': להצביע עבור המרכז-שמאל, כדי להצר צעדי החרדים "מוצצי דמנו" • השופט רובינשטיין: "מונחים מהלכסיקון הנודע לשמצה"

מסע שקרי. גפני. צילום: פלאש90
מסע שקרי. גפני. צילום: פלאש90



מודעה שפורסמה בעיתון 'גלובס' עוררה את תשומת ליבו של ח"כ משה גפני. המודעה חתומה על ידי אזרח מודאג בשם דוד פוגל, וקוראת לציבור הישראלי לקום ולהצביע למפלגות המרכז שמאל, ולא לתת קולות למפלגות אחרות. מפרסם המודעה בחר לחדד את המסר שלו ולהשתמש לצורך כך בנשק הידוע של 'תקוף את החרדים'.

בהכרזה מזעזעת הוא מגדיר את הציבור החרדי כ"מוצצי דמנו" ושיש לעשות הכל על מנת להצר את צעדי הציבור החרדי.

במכתב ששלח ח"כ משה גפני אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, כותב יו"ר ועדת הכספים כי יש בדברים אלו משום הסתה חמורה עד כדי פגיעה פיזית, וכי כמי שמכיר את תקציב המדינה על בוריו, הוא יודע שכל הפירסומים כגון אלו הם שיקריים. להיפך, כותב גפני, הציבור החרדי מופלה לרעה בתקציב המדינה. העתק מהמכתב נשלח ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית אליקים רובינשטיין:

"בעיתון 'גלובס' פורסמה בתאריך 8-9/1/2013 מודעה ע"י אזרח בשם דוד פוגל ובה הוא קורא לתושבי המדינה ללכת להצביע עבור מפלגות המרכז-שמאל.

בין יתר הסבריו הוא מכנה את החרדים "מוצצי דמנו" שיש בזה הסתה לפגיעה אפילו פיזית בציבור גדול ומכובד – הציבור החרדי.. אנחנו עדים למסע שקרי חסר כל בסיס עובדתי כנגד הציבור הזה כולל תקציבים שהוא וילדיו מקבלים. לא רק שהעובדות אינם נכונות, כמי שמכיר את תקציב המדינה על בוריו, אני אומר בוודאות כי ההיפך הוא הנכון וציבור זה מופלה לרעה בכל תחום ולעתים בסעיפים שונים אפליה משמעותית.

אולם האזרח הנ"ל שפירסם את המודעה המצ"ב והעיתון שפירסם זאת עוברים על החוק מעבר לציווי התורה "מדבר שקר תרחק", אלא אף על חוקי המדינה שעל אכיפתם אתה מופקד".

גפני מסיים בבקשה: "אודה על בדיקתך וטיפולך הדחוף לעצור פרסומים נוספים דומים ולהעמיד את האשמים לדין".

רובינשטיין: מביע שאט נפש

הראשון שבחר להגיב למכתבו של ח"כ גפני היה דווקא יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין שהביע אף הוא זעזוע ושאט נפש מהמודעה שפורסמה ומהביטויים שנכתבו בה,

וכך כותב שופט בית המשפט העליון: "תודה על העתק מכתבך ליועץ המשפטי לממשלה, שנושא האכיפה אכן בסמכותו, וחזקה כי יבדוק את הנחוץ.

"שורות אלה נכתבות כדי להביע שאט נפש עז מן המודעה (מאת "האזרח המודאג דוד פוגל"), בשל השימוש בביטוי "מוצצי דמנו" כלפי החרדים.

ניתן להתווכח עם מגזר בציבור, אך מכאן ועד שאיבת מונחים מן הלכסיקון הנודע לשמצה בהיסטוריה של עמנו והקמים עליו- המרחק רב עד מאד.

מבלי שאטע מסמרות לגבי נושאי אכיפה, צר לי ביותר שהעיתון מצא לנכון לפרסם מודעה זו כמות שהיא".
גלובס אליקים רובינשטיין משה גפני יהודה ויינשטיין הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד