ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

גפני הבטיח ל'חרדים עובדים': תשולבו ברשימות המקומיות

ח"כ משה גפני נפגש באופן חשאי עם נציגי 'החרדים העובדים' בבית שמש, וסיפק אמירות מרתקות • האם ישולבו נציגיהם במועצות? • תנועת 'טוב': "עוד מפגש דמה"

גפני הבטיח ל'חרדים עובדים': תשולבו ברשימות המקומיות

תושבי בית שמש הופתעו לקבל אתמול הודעת ביטול על המפגש המתוכנן של קהילת החרדים העובדים של 'דגל התורה' עם ח"כ משה גפני.

בירור קטן העלה כי המפגש שבוטל, לכאורה, לא ממש בוטל, אלא הוזז למקום אחר. על מה ולמה? ובכן, ב'דגל' מקפידים מאז ומעולם שלא לשתף פעולה עם תנועת 'טוב'. מבחינתם יש את "בני התורה שאינם אברכים", אין בני תורה שמוצאים להם מפלט בחיקה של מפלגה אחרת, "שהיא צאצא של תנועת פא"י של פעם", כהגדרת בכירים ב'דגל'.

בשיחה עם אחד המארגנים הוא מספר כי לאחר שב'טוב' גילו את דבר הפגישה, ואף החלו לדבר נגדה בפייסבוק, בקבוצות בתוכנת ווטסאפ ובפורום 'בחדרי חרדים', החליטו לבצע תרגיל, להוציא הודעה בתפוצה רחבה על ביטול המפגש, כאשר המשתתפים מקבלים באישי הודעה על מיקום חדש וסודי. בלי 'מרגלים' ובלי 'מדליפים'.

ובכל זאת בלי הדלפות אי אפשר, אז קבלו כמה מפניני הדיון, בו השתתף גם סגן ראש העיר שמוליק גרינברג.

שאלה: הרב גפני, למה הפגישות הללו מתקיימות רק לפני הבחירות?

תשובה: אם יזמינו אותי אשמח להיפגש גם בעוד שנה. בכל מקרה המהלך הוא מחויב המציאות והבחירות הן רק זרז לכך.

(רשמנו לפנינו, נבדוק בעוד שנה)

גפני אף הוסיף ואמר: "הייתי אצל ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטיינמן, והוא בעד שילוב מוחלט של הציבור הזה היכן שאפשר, ברשויות המקומיות, במקומות עבודה ממשלתיים וכדומה. ציבור החרדים העובדים הוא חלק בלתי נפרד מדגל התורה".

בקטע הזה, לפחות, הוא דובר אמת, כי אכן לגראי"ל חשוב מאד קידומו של הנושא. ולא רק בערבי בחירות. בשעתו התבטא כי אילו כשהיה ילד לא היו מקבלים ילדי עובדים לחיידרים הוא (בנו של השמש) לא היה זוכה ללמוד עם בנו של הרב מבריסק זצ"ל. ידועים גם מקרים בהם צעק על מנהלי סמינרים שסירבו לקבל בנות טובות רק משום שיקולים זרים (ולא שהם שמעו לקולו תמיד).

שאלה: האם יש סיבה להצביע ליהדות התורה מעבר להוראתם של גדולי התורה?

תשובה: "המפלגה שלנו אינה סקטוריאלית. אנחנו אמנם מסייעים לציבור החרדי, אבל לא רק. אין תחום שלא נגעתי בו. הייתה פעם כתבה ב'יתד' עם פירוט של מה שעשיתי בקדנציה – הקטנת שיעור מס ההכנסה לשכירים, מניעת סגירת מפעלים ועוד. הלך שחר אילן מחדו"ש, סימן בלורד את הסעיפים שנגעו לציבור החרדי ורק אותם שלח לכל ועדת חברי ועדת הכספים כדי להראות להם מה עשיתי. תאמינו לי שחיפשו אותי מספיק כחרדי ולא מצאו".

(לא משכנע. שהרי תשובה דומה תשמעו גם מפיהם של ראשי ש"ס/הליכוד-ביתנו)

ועוד דקה ל'פרסומות'.

המשיך גפני וסיפר: "הייתי השבוע במפגש עם תושבים חילונים בראשון לציון. היה שם אדם שהוא סגן יו"ר ועד העובדים במפעל תע"ש - שמנעתי את הסגירה שלו ופיטורי העובדים. הוא יצא מגדרו שם להסביר איך הצלנו אותם. הייתי במפעל פרי הגליל בחצור הגלילית. שני עובדים שם הצביעו ג' בבחירות הקודמות, אבל כשהייתי שם השבוע, אמרו לי העובדים – 300 במספר – שהפעם הם יצביעו ג', כהכרת הטוב על זה שהצלחתי למנוע את סגירת המפעל שלהם.

"היו עוד מפעלים שניצלו בזכותי עם מאות עובדים, והם ממש לא מצביעים פוטנציאלים שלנו כמו מפעל 'בריל', 'חיפה כימיקלים' ועוד. אני חבר הכנסת השחור - הירוק ביותר בכנסת", רמז לפעילותו הסביבתית.

(בפי עמיר פרץ זה יישמע טוב יותר, גם בפיה של שלי יחימוביץ')

אבל אין ספק שעצם קיומם של מפגשים מהסוג הזה מועיל. עד כה נערכו פגישות דומות בבית 'דגל התורה' בבני ברק, בביתו של עו"ד משה מורגנשטרן בבני ברק ובאלעד.

ב'דגל' ממשיכים כי המשך יבוא, ולא, אין למהלך הזה כל קשר לבחירות או לתנועת 'טוב', המתכוונת לרוץ בנפרד בערי הארץ השונים בבחירות המקומיות שייערכו בעוד כשנה.

בתנועת 'טוב' הגיבו כי "המודעות שהתנועה עוררה לנושא החרדים העובדים אכן גרמה לכך שהדבר צף על סדר היום. וגם אצל ראשי דגל התורה. תנועת טוב המייצגת את העובדים החרדים, מברכת על כל ניסיון אמיתי להתמודד עם המצוקות המטרידות את הציבור הזה. יש צורך דחוף לעודד ולסייע לסטודנטים ולעובדים החרדים. הדרך לעשות זאת אינה באמצעות מפגשי דמה אלא באמצעות הפסקת גישת התיוגים המתנשאת וטיפול אמיתי ולאורך זמן בבעיות הבוערות המטרידות אלפים. אנו נהיה הראשונים לברך על כך".
בחירות חרדים עובדים משה גפני שמוליק גרינברג בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד