כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הוצאת 'יפה נוף' רכשה את 'פלדהיים' ב-17.9 מיליון ש"ח

הסוף לסאגת מכירת הוצאת הספרים הכושלת • לאחר מו"מ רווי משברים - אושרה מכירת ההוצאה, הרשת והמותג 'פלדהיים' ל'יפה נוף' • יתכן ותוגש תביעה נגד הרב דניאל ביטון

הוצאת  'יפה נוף' רכשה את 'פלדהיים'  ב-17.9 מיליון ש"ח

סאגת מכירת 'פלדהיים' מגיעה הבוקר לסיומה עם אישורו של בית המשפט המחוזי בירושלים, למכירת החברות לידי הוצאת הספרים 'יפה נוף', במחיר של 17.9 מיליון שקלים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתקופה האחרונה נערמו קשיים רבים במכירת החברה. בתחילת השבוע האחרון הגיעו הדברים לשיא כאשר בבית המשפט התקיים דיון בו טענה 'יפה נוף' כי היא מעוניינת לסגת מהעסקה מסיבות שונות. גם הרב דניאל ביטון - שהגיש אף הוא הצעה לרכישת החברה - הודיע לאחרונה כי הוא חוזר בו מהצעתו.

ביממה האחרונה, לאחר משא ומתן בין נאמני חברת 'פלדהיים' ונציגי 'יפה נוף' – הושג סיכום.

ההצעה של חברת 'יפה נוף' נשארה בעינ, וכך גם ההסכם לפיו היא תרכוש את רשת החנויות ואת ההוצאה לאור של החברה ותהיה רשאית לעשות שימוש בשם המותג 'פלדהיים', כל זאת תמורת 17.9 מיליון שקלים.

בבקשה שהוגשה לאישור בית המשפט הכוללת גם את הסדר הנושים, ביקשו שני הצדדים להאריך את הקפאת ההליכים על חברות 'פלדהיים', עד למועד הקבוע שבו יועברו מניות החברה לידי חברת 'יפה נוף'.

עו"ד יעקב שפיגלמן, נאמן החברה כתב כי לאור העובדה כי הרב ביטון חזר בו מהצעתו, החברות שומרות לעצמן את הזכות לפעול כנגדו גם בדרך של מימוש הערבות הבנקאית, "יובהר למען הסר ספק", נכתב בבקשה, "כי אין באמור משום ויתור על טענת הנאמן כי לאור העובדה שיפה נוף לא עמדה על זכותה למימוש העסקה איתה, הרב ביטון היה מחויב להצעתו שהייתה טובה יותר, ולפיכך הנאמן שומר על זכות החברות לפעול כנגד הרב ביטון ולמצות כנגדו את כל הצעדים".
כאמור, הבקשה אושרה על ידי בית המשפט.

עו"ד בני קמפנר אחד מנאמני חברת פלדהיים מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנו שמחים על ההסכמות שהושגו עם יפה נוף שהוכיחה את רצינותה ועמידתה מאחורי הצעתה, וכן על אישור העסקה והסדר הנושים על-ידי בית המשפט. אנו מאחלים ליפה נוף ולמר יוני פוזן הצלחה בהפעלת החברות.

"הפעלת החברות תחת הקפאת ההליכים הינה משימה לא פשוטה, ואולם במסגרתה עלה בידי הנאמן להמשיך את פעילותה הברוכה של פלדהיים ולמנוע את סגירתה, תוך המשך ההוצאה לאור והדפסת אלפי ספרים, ובמקביל גם לדאוג להשגת סכומים משמעותיים לטובת הנושים, אשר יאפשרו פירעון של חלק נכבד מחובות פלדהיים.

"מילה טובה מגיעה לנושים והספקים כמו גם לעובדי פלדהיים ומנהלה, אשר בלא התרומה שלהם להצלחת ההליך לא ניתן היה להמשיך בפעילותה של פלדהיים ולהביא להבראתה".
פלדהיים ספרים פשיטת רגל בית משפט נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד