כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פספסתם? • צפו בשידור חוזר מהכנס של ג'

אלפים בכנס הבחירות המרכזי של 'יהדות התורה' בבנייני האומה בירושלים • הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מגור הגיעו יחדיו למעמד • סיקור מיוחד שידור חוזר

צילום: אנשי בעק
צילום: אנשי בעק



כנס הבחירות המרכזי של 'יהדות התורה' המאוחדת מתקיים הערב בבנייני האומה בירושלים, כאשר אלפים גודשים את האולם, ועוד אלפים נותרו בחוץ לאחר שאזלו המקומות.

הכנס מתקיים בראשותם של גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מגור, ובהשתתפותם של שאר חברי מועצת גדולי התורה.

את האירוע מנחה מנהל הסמינר החדש בירושלים - הרב ישעיהו ליברמן. והוא נפתח בתפילת מעריב, כשהחזן הוא הגאון רבי שמחה שיינברג, ראש ישיבת תורה אור, ובאמירת תהילים על ידי הגאון רבי שמואל בנימין סופר רב קהילת ערלוי. ראש ישיבת שפתי צדיק בחצור הגלילית, הרב אשר נייהוז נשא דברי פתיחה, אחריו דיבר הגאון רבי יוסף אפרתי, ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות.

לאחר דבריו של המנחה, נעמד הקהל על רגליו וקיבל את גדולי ישראל בשירת 'ימים' ו'יפרח בימין צדיק', שנמשכה דקות ארוכות.

ראשון הדוברים מבין גדולי ישראל היה האדמו"ר מבעלזא, לאחר מכן הוקרא מכתבו של האדמו"ר מערלוי, שעקב חולשתו נמנע ממנו מלהשתתף במעמד. בהמשך נשא דברים חבר מועצת גדולי התורה הגר"י זילברשטיין, ואחריו דיבר האדמו"ר מצאנז.

את המשא המרכזי נשא חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, קהל ההמונים פצח שוב בשירת 'ימים' כאשר הגרי"ג החל את משאו.

בשל חשיבות המעמד טרח גם הגראי"ל שטיינמן למרות חולשתו ודיבר דקות אחדות על חשיבות ההצבעה וגורליות המערכה, כאשר קודם דבריו שר הקהל במשך דקות ארוכות 'חיים ושלום יוסיפו לך', בשלב זה הקריא גם הגר"י סילמן את מכתבו של הגר"נ קרליץ.

את משא הנעילה נשא האדמו"ר מויז'ניץ.

בכנס השתתפו מרבית חברי 'מועצת גדולי התורה', עם זאת הגר"ח קנייבסקי נעדר עקב חולשה, מהגר"נ קרליץ נבצר להשתתף עקב נישואי נכדתו, ואילו הגר"ש אוירבך לא הגיע עקב חולשה.





תודה ל: אפקט יסום והפקה - אפריים זילברברג

צילום סלולארי: אנשי בעק





















אגודת ישראל יהדות התורה בניני האומה ירושלים כנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד