י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

ויז'ניץ: הבכור כבר חתם - הצעיר עוד מתלבט

לאחר שהאדמו"ר מויז'ניץ קרא להצביע ג', המשיך ועודד את חסידיו לפעול למען הרשימה • לעומת זאת - אחיו האדמו"ר הודיע בשבת: "רק ביום שני אפרסם את עמדתי"

האחים האדמו"רים מויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין
האחים האדמו"רים מויז'ניץ. צילום: משה גולדשטיין



האדמו"ר מויז'ניץ חתם על קול קורא להצביע למען ג'. היום (שבת), אף התבטא בנושא במסגרת טיש בהיכל הטישים בקרית ויז'ניץ בבני ברק.

האדמו"ר עורר את חסידיו לפעול למען הרשימה. האדמו"ר גם התייחס לפעילות ביום הבחירות של בני ישיבות ויז'ניץ וציין שבחורים הנוסעים להצביע, עליהם לעשות זאת כקבוצה. עוד אמר כי בחור שיחדש חידוש תורני ביום הבחירות - יתוגמל.

"אלו שהם בעלי התפקידים בקלפי ובמטות", המשיך האדמו"ר, "עליהם לשמור על צניעות וללמוד בבוקר לפני תפילת שחרית, וקודם צאתם לפעילות".

לעומת זאת, אחיו האדמו"ר הצעיר מויז'ניץ - שחזר ביום שני לארץ, עדיין לא הביע את דעתו בעניין ההצבעה בבחירות.

השבת ערך בסעודה השלישית טיש בהשתתפות מאות חסידים, ובו התייחס לסוגיה ואמר: "אני חרד מהגזירות על עולם התורה, עד יום שני בערב אחליט כיצד לפעול, האינטרס שלנו הוא רק 'בלתי לה' לבד' ולמען כבוד אבי זיע"א".

בהתייחסות ראשונה לשלום בויז'ניץ - אמר האדמו"ר: "דקות ספורות לאחר יציאת נשמתו של אבי זיע"א החלטתי לנהוג כפי שנהגתי, למען כבוד אבי הקדוש ולמען כבוד בית ויז'ניץ.

"אי לכך", המשיך, "כל שאיפתי ומגמתי, גם במערכה הנוכחית היא למען כבוד אבי זיע"א, ועל כן, אחליט עד יום שני בערב איך לנהוג. הדרישה מכולם היא לנהוג ולציית להחלטתי שאינה מונעת משום אינטרס אישי, אלא "בלתי לה' לבדו". ועל כן אני מבקש מכל אחד ואחד לא לעשות פרשנויות לדברי ועל כולם לפעול לפיה".

האדמו"ר הזכיר בדבריו את גזירת גיוס הבנות שהייתה במדינה לפני כ-60 שנה כאשר אביו היה צעיר לימים ופעל נגדה.

עוד ביקש מחסידיו לנצל את ששת השבועות שנותרו עד יום ההילולא של אביו זצוק"ל, ללמוד משניות ולסיים ש"ס לעילוי נשמתו, "זה יגן על כלל ישראל מגזירות קשות", סיים.

האדמו"ר מבעלזא: להצביע גם בשבע ברכות

האדמו"ר מבעלזא התבטא גם הוא על הצורך להצביע עבור ג'.

אחד ממקורביו חיתן בסוף השבוע את בתו, וסיפר לו על החתן והכלה המתעתדים לצאת ביום הבחירות - שיחול באמצע ה'שבע ברכות' - כדי לבחור בקלפי.

"אמרתי להם", אמר, "ודאי, הן מצווה לשמוע דברי חכמים".

בתגובה אמר האדמו"ר: "הרמב"ם פוסק שבמלחמת מצוה, גם החתן יוצא מחדרו והכלה מחופתה, כדי להילחם. הפעם מדובר במלחמת מצוה והכל צריכים לצאת ולהצביע".


ויז'ניץ בחירות סעודה שלישית בחורים קלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד