כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ראש העיר המיתולוגי של אריאל • רון נחמן ז"ל

רון נחמן ז"ל, שעמד בראש העיר אריאל כשלושה עשורים, הלך לעולמו • לקה במחלה ממאירה לפני 4 שנים • ראש הממשלה בנימין נתניהו: "איבדתי חבר יקר"

רון נחמן. צילום: פלאש90
רון נחמן. צילום: פלאש90

רון נחמן, ראש העיר של אריאל, נפטר ביום שישי לאחר מאבק בן ארבע שנים במחלת הסרטן.

הוא הניח אחריו ארבע בנות ועשרה נכדים.

נחמן היה יו"ר מועצת הנפט בישראל, וכיהן גם כחבר כנסת מטעם הליכוד. היה חבר בוועדת הכספים ובוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת ה-13.

היה ממקימי היישוב אריאל ועמד בראשו ברציפות מ-1985, לאחר שכיהן כסגן ראש העיר בשבע השנים הראשונות לקיומה של אריאל.

כשנדרש לבחור בין כהונה בכנסת ה-14 לבין כהונה כראש העיר אריאל, בחר להמשיך לכהן כראש עיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על פטירתו ואמר: "איבדתי חבר יקר, רון היה פטריוט ציוני גדול. אהבתי אותו מאוד. בחזונו הוא הקים את אריאל, ובנה אותה לעיר ואם בישראל. הוא היה מחויב בכל נימי נפשו לתקומת היהודים בארצם ולבניית עיר פורחת בשומרון. עד הרגעים האחרונים הוא פעל לחזק את אריאל ולפתח אותה.

"רון שהיה דור שלישי לבוני הארץ,לא רק חלם על בניין הארץ, אלא גם הגשים. אין אנשים רבים, כמו רון נחמן שהטביע את חותמו על תולדות ההתיישבות. רון היה איש הגשמה, שבנה יש מאין עיר בישראל. רון לא בנה את הארץ מתוך שנאה או רצון לפגוע בעם אחר, אלא היה מאותם מגשימים שבנו את הארץ מתוך אהבה ואמונה. רון היה ויישאר סמל לאדם שנאבק להגשמת החלום הציוני, מול מכשולים גופניים ולחצים מבית ומבחוץ, ויכל להם. יהי זכרו ברוך".

גם מועצת יש"ע ספדה לו והגדירה אותו כ"ראש וראשון לראשי הרשויות ביהודה ושומרון, מחלוצי ההתיישבות ציוני בכל רמ״ח אבריו ובונה בלתי נדלה של ארץ ישראל. מפעלו הענק של רון נחמן, העיר אריאל, תהיה לנצח יד לזכרו".

שר החינוך, גדעון סער, אמר: ״רון היה חלוץ בעל עוצמה אדירה של חזון ואמונה. בכוח חזונו ומנהיגותו המיוחדת הוא הקים את אריאל שבשומרון והפך אותה לעיר בישראל. רון היה ציוני מובהק, שאהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל יקדו בליבו. רון נחמן היה אדם נחוש שעבד ולחם עד יומו האחרון למען הדרך והערכים שבהם האמין.הוא לחם באומץ גם במחלה הקשה, שהכריעה אותו לבסוף, אך מעט מאוד אנשים זוכים, כפי שזכה רון נחמן, להותיר את חותמם באמצעות מפעל חייהם העומד על תילו גם אחרי לכתם".

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד ויו"ר מטה דתי לאומי ויו"ש, ח"כ זאב אלקין אמר: "סיעת הליכוד אבלה על לכתו בטרם עת של ראש עיריית אריאל וחבר הכנסת לשעבר רון נחמן. רון היה אחד מעמודי התווך של מפעל ההתיישבות לאורך שנים רבות והצעיד את אריאל עשרות צעדים קדימה והפך את בירת השומרון לעיר ואם בישראל. הוא בנה ופיתח את העיר, קלט עולים ומגורשי גוש קטיף, בנה היכל תרבות לתפארת ובסוף ימיו הגשים את חזונו להפיכת אריאל לעיר אוניברסיטאית.

"כל זה יצר את המציאות שסיכם אותה ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו האחרון באריאל- אריאל תישאר חלק ממדינת ישראל לנצח נצחים. אשרינו שזכינו לסיים את מלאכת הקמת האוניברסיטה באריאל עוד בימיו כדי שיוכל לראות את פרי עמלו קורם עור וגידים וכמה כואב שלא נזכה לראות את האיש הזה ממשיך לפעול בכל העוצמה והמרץ שכה אופייניים לו לטובת אריאל ותושביה ולטובת מדינת ישראל".

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, הביעה צער: "רון נחמן נלחם באופן מעורר השראה במחלה הנוראה, ממש כפי שנלחם על עמדותיו הערכיות משך כל חייו . לא הסכמנו בחלק מהנושאים אבל תמיד ידעתי להעריך את נחישותו ודבקותו ללכת עם האמת שלו עד הסוף, כמו בחייו כך גם במותו. יהי זכרו ברוך".
רון נחמן הליכוד אריאל נתניהו ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד