כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגר"ע יוסף תוקף: "הבית היהודי זה גויים" • צפו

תקף הבית היהודי: "רוצים לעשות נישואין אזרחים ותחבורה ציבורית בשבת" • הגר"מ מאזוז: "ל'יתד' יש מילון: הספרדים קופים" • צפו בוידאו מהגר"ע I האזינו: הגר"מ מאזוז

הגר"ע יוסף והגר"מ מאזוז. צילום: יעקב כהן, מטה ההסברה ש"ס
הגר"ע יוסף והגר"מ מאזוז. צילום: יעקב כהן, מטה ההסברה ש"ס



בשיעורו השבועי במוצאי-שבת, תקף הגר"ע יוסף בחריפות את מפלגת 'הבית היהודי'.

"יש אנשים קוראים אותם מפד"ל", אמר. "אלו אנשים שקוראים אותם הבית היהודי. זה בית לא יהודי זה, הם גוים, הם רוצים לעקור את התורה לעשות נישואין אזרחים, לעשות תחבורה ציבורית בשבת".

"אלו דתיים אלה? אסור לקרוא אותם דתיים, אסור לבחור בהם מי שבוחר בהם הוא כופר בתורה. איך יתנו להם את משרד הדתות. יש ביניהם חברי כנסת חילונים שהם כופרים. זה בית יהודי? אנחנו הבית היהודי", קבע, "ויש לנו מזוזה".

בש"ס מסבירים כי דברי הגר"ע יוסף, נאמרו בעקבות דבריה של המועמדת איילת שקד בדבר תמיכתה בנישואין אזרחיים ובעיקר לאור העובדה שיו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לא סתר את הדברים.

עם זאת, בש"ס מודעים היטב לזליגת הקולות לכיוון ה'בית היהודי', וגם תקוותם לנגוס מקולות הליכוד (ההולכים אף הם לכיוון הבית היהודי) - התבדתה.



תגובת ה'בית היהודי': "הרב עובדיה יוסף הוא מנהיג רוחני חשוב של ציבורים רבים בישראל, ואנו רוחשים לו כבוד והערכה. "מטרת הבית היהודי היא להיות גשר בין חלקי החברה, ואנו נמשיך בכך, ואם אנו מותקפים מכל המפלגות במקביל, כנראה שאנחנו בדרך הנכונה".

הגר"מ מאזוז: בשביל 'יתד' אנחנו קופים

בהמשך לשיעורו של הגר"ע יוסף, התכבד לשאת דברים גם ראש ישיבת 'כסא רחמים', הגר"מ מאזוז.

הגר"מ מאזוז התייחס לרשימתו של רבי אמנון יצחק 'כח להשפיע' ולטענותיו. "אומרים שהסיפור הזה על האירוע מוחי זה לא היה ולא נברא, כי ב'יתד' לא כתוב, הא באמת, אם ב'יתד' לא כתוב אז לא היה? היה סיום הש"ס במגרש טדי 40 אלף איש וב'יתד' לא כתוב. אז גם זה לא היה? ל'יתד' יש מילון: הספרדים קופים. זה בעיה שלו לא שלנו".


דברי הגר"ע:


דברי הגר"מ מאזוז:
הגר''ע יוסף מוצ''ש שיעור תורה הבית היהודי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 119 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד