כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגראי"ל בכנס: הנאום המלא • ויש גלריה

"שאנחנו נזכה באמת שיתקדש שם שמים" • 'בחדרי חרדים' מגיש את הנאום המלא של הגראי"ל שטיינמן בכנס ג' בבנייני האומה • צפו בגלריה מרהיבה במיוחד של הצלם אלי קובין

כנס בחירות יהדות התורה. צילום: אלי קובין
כנס בחירות יהדות התורה. צילום: אלי קובין



בחדרי חרדים מגיש: הנאום המלא של הגראי"ל שטיינמן בכנס הבחירות בבניני האומה:

"מורי ורבותי, כל אחד יודע שכל המצות הם קדושות עד שאין לשער ואין לתאר גדלותם, בכל זאת יש עבירה של חילול השם ויש מצוה של קידוש השם. וחילול השם כתוב ברבינו יונה שיותר גרוע מעבודה זרה שלא בפרהסיה, ולכן הנשבע בב"ד לשקר שזה חילול השם, גרוע יותר מעבודה זרה, עד כדי כך! ומסתמא מדה טובה זה עוד יותר, ומדה טובה זה קידוש השם.

"וקידוש השם אם כלל ישראל אומרים שאנחנו רוצים שכלל ישראל, שכל ארץ ישראל תנהג עפ"י קדושה, עפ"י התורה, זה קידוש השם. וכל אחד בזה שהוא אומר את זה, אם הוא מצביע, הוא אומר בזה "אני רוצה שיתקדש שם שמים", שכל הכלל ישראל יתנהג עפ"י התורה.

"וזה דבר שאין הזדמנות כל יום, עכשיו זה דבר שכל העולם יכול לדעת, בן אדם אומר "אני רוצה שיתקדש שם הקב"ה", וזה דבר הכי גדול.

"הקב"ה יעזור שאנחנו נזכה באמת שיתקדש שם שמים, ונזכה שכל כלל ישראל יתנהג עפ"י התורה, עד שנזכה לגאולה האמיתית במהרה בימינו אמן סלה".

מצוות קידוש השם

עוד מנאומו בכנס הבחירות בקרית ספר ד' שבט תשע"ג:

"מורי ורבותי. כל אחד יודע שיש ג' עבירות הכי חמורות, והם עבודה זרה, גילוי עריות, שפיכות דמים.

"אמנם כתוב ברבינו יונה שאם יש לאדם שתי דברים, אחד שהוא נשבע בב"ד על שקר, זה נקרא חילול השם, וכן אם אחד עובד עבודה זרה בפרהסיא זה ג"כ חילול השם, אבל כשזה בצנעה אומר רבינו יונה שאם נשבע לשקר בפני שלשה אנשים - שלשה דיינים כיון שזה חילול השם זה יותר חמור מעבודה זרה כשהיא לא ברבים, עד כדי כך! למרות שעבודה זרה זה עבירה שיהרג ואל יעבור, וחילול השם לא כתוב שיהרג ואל יעבור, ואולי בזה גם כן, אבל עכ"פ חילול השם חמור יותר מעבודה זרה. ומצד שני קידוש השם זוהי המצוה הכי גדולה. ומה זה קידוש השם, כל דבר טוב שעושה כשנמצא ברבים זה קידוש השם.

"עכשיו אם קידוש השם כל כך גדול מה שיש ברבים, אבל זה לא תמיד מצוי. אך במקרה שיש בחירות, אם יש כל כך הרבה אנשים שמצביעים, כל מי שמצביע שיתגלה כבוד שמים, שההנהגה של המדינה תהי' כפי רצון ה', זהו קידוש השם.

"הזדמנות כזאת אין כל יום, אין מציאות כל יום שאדם יוכל לעשות כזה קידוש השם. וגם חילול השם אין מצוי כל כך, יש חילול השם, אבל לא ברבים.

"הדרגה האמיתית של קידוש שם שמים, הוא בזמן שאדם עושה לפני "הרבה" אנשים, כל מה שיותר אנשים, יוצא או קידוש השם או חילול השם.

"בבחירות יכול להיות שאדם יצביע, ויעשה בזה קידוש השם או חלילה חילול השם... אם הוא נמנע, הוא גורם שיהיה חילול השם!

"כי הרי הרבים עושים נגד ה', ואם הוא מצביע לכבוד שמים, עושה קידוש השם. הזדמנות כזו אין תמיד, רק בבחירות, בזמן שצריך להצביע, להגיד מה הוא רוצה, אם שיתגלה כבוד שמים, שתתנהג המדינה לפי כבוד שמים, או ש...

"קידוש השם זה הדבר הכי גדול! וכל אחד צריך לדעת שיש כעת הזדמנות, לא כל יום יש הזדמנות לעשות קידוש שם שמים, אם כולם יצביעו להגיד שרוצים כבוד שמים כל אחד רוצה שההנהגה תהי' עפ"י התורה, זה קידוש השם.

"הקב"ה יעזור שבאמת עכשיו יתקדש כבוד שמים.. שיתרבו אלה שיצביעו שאומרים שמקדשים שם שמים, שיתקיים כל דיני התורה. ועם קידוש השם הזה הקב"ה יזכה אותנו שעי"ז נזכה לכל מה ששייך להיות, עד שתהיה הגאולה האמיתית במהרה בימינו אמן סלה".

צלם: אלי קובין





































































בחירות קרית ספר בניני האומה נאום כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד