כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר נוחת לראשונה בישראל

לראשונה מאז עלה לכס ההנהגה, מבקר האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בארץ-הקודש • את פניו יקבלו חסידיו, ראשי ה'עדה החרדית' וילדי ת"תים • המעמד ישולב בעצרת נגד הבחירות

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. צילום: ארכיון
האדמו"ר מהרי"י מסאטמר. צילום: ארכיון



אנשי 'העדה החרדית' נערכים לקראת נחיתת האדמו"ר מהר"י מסאטמר היום בארץ הקודש.

האדמו"ר ינחת בישראל בשעה 16:45, לרגל נישואי נכדתו, בת לבנו הגה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים, רבה של קהילת סאטמר בירושלים, עם בן האדמו"ר מזידיטשוב-ויליאמסבורג, גיסו של האדמו"ר מתולדות אהרון.

זהו ביקורו הראשון של האדמו"ר מאז עלותו לכס ההנהגה, ולפיכך הביקור מעורר התרגשות בקרב חסידיו.

חסידיו, ראשי 'העדה החרדית' וראשי מוסדות החינוך המתנזרים מנטילת תקציבי מדינה, מצפים לבואו. כאן ישהה עד שבוע הבא, יום חמישי פרשת יתרו וישתתף בסדרת מעמדים, אירועים ושמחות, כשכמובן גולת הכותרת, היא נישואי הנכדה.

אמש (מוצ"ש), התקיימה מסיבת 'צאתכם לשלום', בה האדמו"ר נפרד מחסידיו בויליאמסבורג.

כדי שהאדמו"ר יוכל להשתתף בעצרת נגד ההצבעה בבחירות שמתכננת 'העדה החרדית', שתשולב במעמד 'קבלת פנים' לכבודו של האדמו"ר, שונה מועד הטיסה, וחברת התעופה 'דלתא' התאימה את יציאת הטיסה.

לפמליית האדמו"ר יתלוו 1350 אורחים מארה"ב, ומאות נוספים מאירופה, שיגיעו בכמה טיסות לישראל.

לו"ז המסע: מעמד בירושלים

עם נחיתתו, יקבלו את פניו כ-50 אורחים, שימתינו לאדמו"ר באולם האח"מים, ביניהם רבנים וראשי קהילות. מי שיסיע את האדמו"ר לירושלים, יהא הרכב המיוחד והמפואר של האדמו"ר, שנשלח לישראל באמצעות אניית משא, ממקום מושבו בארה"ב, כדי שלא יאלץ לנסוע ברכב הנושא לוחית זיהוי של המדינה הציונית.

את פני האדמו"ר יקבלו ילדי ת"תים מהעדה החרדית, כשדגלים בידיהם.

מעמדי קבלת הפנים והעצרת נגד הבחירות יתקיימו בכיכר זופניק במאה שערים. לאחר תום המעמד ישתכן האדמו"ר בבית מנהל מוסדותיו בירושלים, הרב יוסף רוזנברג, בשיכון 'ויואל משה' בירושלים.

רוזנברג הקצה את דירתו לטובת האדמו"ר ונעשו בה שיפוצים רבים ושינויים שיתאימו לצרכי האדמו"ר ומשפחתו. בין היתר, האדמו"ר לא יאלץ לעבור דרך חדר המדרגות של הבניין, אלא באמצעות גשר המוביל למרפסת הבית שנפרצה לשם כך, ודרכו יוכל האדמו"ר להיכנס ולצאת. על הגשר נמתחו אורות, תפאורה ודקורציה.

למחרת, יום שני, צפוי האדמו"ר לערוך ביקורים אצל חברי הבד"ץ, אדמו"רים ורבנים.

ביום שלישי, צפויה להתקיים נסיעה לקברי הצדיקים בגליל, ובהם רשב"י, בית העלמין בצפת וקברו של רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה. האדמו"ר יגיע למירון ביום שני בערב ויחזור לביתו בירושלים למחרת בערב.

ביום רביעי אמורה להתקיים החתונה במתחם מיוחד באזור התעשייה ב'הר טוב' בבית שמש. מדובר במבנה תעשייתי גדול, שלשם הכשרתו לחתונה כבר עמלים קבלנים מזה מספר חודשים. המבנה הורחב משמעותית, והוא אמור להכיל לקראת החתונה, 3000 מקומות ישיבה, טריבונות בעלות תריסר קומות כל אחת, ומאהל מיוחד שהוקם לצדו עבור הנשים. גם לילדים הוקצה מתחם מיוחד, ובמהלך החתונה, יועסקו בתכניות מיוחדות, לצד השתתפותם בחלק מהזמן בשמחה עצמה.

לקראת החתונה יצא אלבום שירים חדש ושני ספרים בשמות: 'ישמח לב' ו'בשערייך ירושלים'. הראשון מתאר את שושלת סאטמר לדורותיה; השני ישלב ברכות לקראת בואו של האדמו"ר ותיאורים ממעמדי קבלות הפנים של אדמו"רי סאטמר.

ביום חמישי – צפוי להתקיים שבע ברכות בירושלים שעורכים מנהלי מוסדות 'ייטב לב', לנגידים האורחים, באולמי תמיר.

שבת שירה עם האדמו"ר

התפילות והשולחנות של שבת שירה, ט"ו בשבט ושבת ה'שבע ברכות', יתקיימו בשיכון 'ויואל משה'. לשם קליטת הקהל הוקם מאהל גדול בסמוך לבית המדרש הגדול, שבו יתקיימו התפילות והשולחנות. גם כאן הוקמו טריבונות של תריסר קומות.

במוצאי השבת יערוך הדוד, האדמו"ר מתולדות אהרן, שבע ברכות לזוג הצעיר.

ביום ראשון יגיע האדמו"ר לבני-ברק. האדמו"ר יתפלל שחרית עם תלמידי תלמוד התורה שבנשיאותו וישתתף במסיבת חומש לילדי כיתה א' באולמי 'גני הדקל'. האדמו"ר ינצל את ביקורו בבני ברק כדי לבקר אצל אדמו"רים ורבנים תושבי העיר.

אחר הצהריים, אמורה להתקיים הנחת אבן פינה לקריה חדשה עבור חסידיו בשכונת אור אלחנן בבני ברק, בה ייבנו בשלב ראשון כ-200 יחידות דיור. המעמד יתקיים על גבי המתחם שעליו עמד בעבר 'סופר בני ברק' ברחוב הרב כהנמן, בצמוד למאפיית 'הצבי' בבני ברק. גם כאן הוקם מאהל ענק שיכיל לא פחות מ-2,500 מקומות ישיבה בנוסף לטריבונות ענק.

ביום שני, יבקר האדמו"ר במוסדות תולדות אהרן, בכולל 'שומרי החומות', שיקיימו במעמד זה חנוכת הבית לבית מדרש חדש על שמו של הגה"צ ה'ערוגת הבושם' זצ"ל והכנסת ספר-תורה לזכרו. יש לציין, כי האדמו"ר עומד בראש נשיאות כולל 'שומרי החומות' והנהלת ה'כולל' עכבה את החגיגות עד להגעתו של האדמו"ר, כדי שיוכל לקחת בהם חלק.

בערב, יקיים מפעל 'שקל הטהור' שבע ברכות לכל מנהלי המוסדות, המתנזרים מנטילת כסף מהמדינה. יש לציין, כי האדמו"ר מייחד חלק נרחב מהאירועים והביקורים לנושא מוסדות אלו, שכן למחרת ביום שלישי, הוא גם אמור לבקר בכל המוסדות הללו בירושלים. את ה'שבע ברכות' באותו יום, יערוך המחותן האדמו"ר מזידיטשויב.

ביום רביעי, צפוי האדמו"ר לערוך ביקור בבית שמש, בהם יבקר בבתי הרבנים ויתארח במוסדות התורה בעיר. בהמשך צפוי האדמו"ר להשתתף במעמד קבלת פנים והכנסת ספר תורה לביהמ"ד החדש של סאטמר, שנחנך לפני חצי שנה.

ביום חמישי, תתקיים מסיבת פרידה ודרשת חיזוק בבית המדרש ויואל משה בשיכון סאטמר בירושלים ולאחר מכן ימריאו האדמו"ר ופמלייתו בחזרה לברוקלין.
סאטמר לו''ז חסידות ישראל מעמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד