כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מדוע הודפסו 262 מיליון פתקי הצבעה בקלפיות

לפי החוק, הודפסו 7.5 מיליון פתקים לכל אחת מ-34 הרשימות המתמודדות בבחירות • הודפסו גם 7.5 מיליון פתקים לבנים • החלה הצבעת החיילים במעטפות כפולות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ועדת הבחירות המרכזית הדפיסה 262 מיליון פתקי הצבעה של 34 רשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-19.

לפי החוק, הודפסו 7.5 מיליון פתקים של כל רשימה מתמודדת, למרות שיש רק 5.6 מיליון בעלי זכות בחירה, זאת כדי להבטיח מספיק פתקי הצבעה רזרביים.

החוק קובע כי יש להדפיס 30 אחוז יותר פתקים ממספר בעלי זכות ההצבעה. הודפסו גם עוד 7.5 מיליון פתקים לבנים, שבהם יכולים המצביעים לציין את שם המפלגה.

עלות הדפסת פתקי ההצבעה 1.3 - מיליון שקלים.

בינתיים רשימה אחת ביטלה את השתתפותה - רשימת נצח, ו-7.5 מיליון הפתקים שלה הודפסו לחינם.

הבחירות לכנסת החלו אתמול באופן רשמי בצה"ל. קלפי צה"לית ראשונה נפתחה בבסיס הקריה שבתל אביב. המצביעים הראשונים היו חיילים שאי-אפשר לפרט את זהותם. היום ומחר עתידות להתקיים בחירות נוספות ברחבי הצבא בכ-60 קלפיות.

היום יצביעו בין השאר לוחמי חיל הים בבסיסי חיפה ואשדוד ולוחמים מסיירת מטכ"ל. מחר עתידים להצביע לוחמים באוגדת יהודה ושומרון ובבקעת הירדן. ביום שלישי, יום הבחירות, ייפרסו ברחבי הצבא כ-150 קלפיות ניידות שיעברו בין מוצבים ועוד כ-600 קלפיות נייחות.

החיילים שמצביעים במסגרת הצבא מצביעים במעטפות כפולות, ועל המעטפה החיצונית ייכתב שמם כדי לוודא שהם לא הצביעו פעמיים. מעטפות החיילים יועברו למשכן הכנסת, שם הם ייספרו בחפ"ק של מטה הבחירות הצה"לי.
בחירות קלפי הצבעה פתקים צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד