כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

זעזוע: ספרי הרב יצחק יוסף הועלו באש • הגר"ש עמאר: ירידה מוסרית

באור יהודה שרפו ספרים שחיבר הגאון רבי יצחק יוסף, בנו של הגר"ע • אריה דרעי הגיע למקום כדי להביע מחאה • בש"ס מאשימים את 'כח להשפיע' • כוח להשפיע: מוקיעים • הגר"ש עמאר: "לב מי לא יחרד"

זעזוע: ספרי הרב יצחק יוסף הועלו באש • הגר"ש עמאר: ירידה מוסרית

הלילה נמצאו ספרים שחיבר הגאון רבי יצחק יוסף, ראש ישיבת 'חזון עובדיה', באחד מרחובותיה של אור יהודה כשהם שרופים. מנהיג ש"ס, אריה דרעי, הגיע למקום וקיים עצרת מחאה ואמירת תהילים.

בש"ס מפנים אצבע מאשימה אל עבר פעילי 'כח להשפיע'. לטענתם, הם אלה שעומדים מאחורי שריפת הספרים. פעילי ש"ס מצטטים עדי ראיה המאשרים את טענתם, אך אין לכך שום אישור - וישנן גירסאות שונות לגבי זהות מי שהעלה את הספרים באש.

ב'כוח להשפיע' מגיבים בזעזוע על ההאשמה. "אין ולא הייתה למפלגת 'כח להשפיע ו/או למי מבאי כוחה ו/או פעיליה כל יד במעשה הנפשע. לא יעלה על הדעת שבעת של רצון של כיבוי המחלוקות בינינו לבין מפלגת ש"ס יבוצע מעשה נפשע ונתעב כגון זה על ידי מי מטעמנו.

"אנחנו אוהבים את מרן ואמרנו זאת לא אחת ושבים ואומרים זאת כעת. אין זאת אלא מעשה של בעלי עניין המבקשים ללבות את היצרים ולגרום בכך לחילול השם בנוסף למה שנגרם עד כה.

"הננו מוקיעים את המעשה ואת עושיו שכאמור אין ולא הייתה לנו ו/או למי מטעמנו נגיעה כל שהיא בדבר".

מערכת הבחירות הנוכחית נגררה לגלי אלימות בין המפלגות. תחילתו באלימות פעילים פנימית - פעילי ישי נגד פעילי דרעי ולהפך, המשיכה בפיזור הרצאה של רבי אמנון יצחק בבית שמש בהתזת גז מדמיע שגרם לבהלה ולמנוסה של הקהל, ומגיעה לשיא בשריפת ספרי הלכה.

מבדיקת משטרת תל אביב, זהותו של החשוד ידועה אך הוא טרם נעצר. תלונה הוגשה למשטרה על ידי יו"ר ש"ס באור יהודה בתחנת מסובים.

במקביל, הבוקר התגלו כתובות גרפיטי "יגאל עמיר צדק" על קירות חיצוניים במטה מפלגת התנועה ברחוב המסגר בתל-אביב. הכתובות התגלו על-ידי עובדי המטה, בשני מקומות שונים בחזית הבניין.

יו"ר התנועה, ציפי לבני, גינתה את ריסוס הכתובות.

הראשון לציון, הגר"ש עמאר פרסם היום איגרת תוכחה, בעקבות שריפת ספרי הקודש באור-יהודה.

"ידע נא ישראל כי גם בימי הבחירות אנו מצווים לשמור על כבוד הזולת, ולהימנע מהלבנת פנים ושאר איסורים שבין אדם לחברו, שאלו מצוות חמורות מאוד", פתח הרב והוסיף: "שמעתי בצער שיש ששלחו ידם והשחיתו ספרים קדושים ועברו על לאו דאורייתא 'לא תעשון כן לה' א-לקיכם', עד היכן יגיעו הדברים, אוי לאזניים שכך שומעות. ולב מי לא יחרד למשמע שמועה רעה כזאת, שהיא מלמדת על הירידה המוסרית החמורה, ה' ירחם".















הרב יצחק יוסף שריפה ש''ס כוח להשפיע אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד