כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גוגל מפתחת התקן שיפטור אותנו מהסיסמאות

נמאס לכם לזכור סיסמאות? גוגל מפתחת התקן שיאפשר להתחבר לכל החשבונות ברשת ללא צורך בזכירת הסיסמאות • פיילוט ראשוני כבר הושק

גוגל מפתחת התקן שיפטור אותנו מהסיסמאות

עם החיים הדיגיטליים אנו נאלצים לזכור יותר ויותר סיסמאות לאתרי אינטרנט רבים, חלקם חשובים פחות וחלקם יותר אך עד כמה שננסה לצמצם את כמות הסיסמאות שלנו לכמה בודדות, תמיד זה יהיה מטרד שלא ניתן להיפטר ממנו.

כעת בגוגל מעוניינים לנסות ולהקל לנו על החיים ובמאמר שיתפרסם ב-IEEE Security & Privacy Magazine החודש נאמר כי החברה מחפשת אלטרנטיבות לסיסמאות המרובות בדמות מפתח USB אשר יאפשר לנו להתחבר לכל החשבונות שלנו ברשת ללא צורך בזיהוי חוזר. ב-Wired אומרים כי גוגל כבר החלה בפיילוט עם חברת yubico (יוביקיו) אשר מפתחת דונגל USB זעיר המתחבר למחשב, ודרכו נוכל להתחבר לשירותי גוגל השונים כמו הג’ימייל, ה-Google Drive או הכרום ועוד ללא צורך בזיהוי בכל פעם מחדש. חלקכם וודאי מכירים את השיטה בה כדי להתחבר לחשבון מרוחק לעבודה אנו נדרשים להקיש סיסמה באמצעות מחולל סיסמאות (token), כך שהדבר דומה למדי רק יעשה באופן קל ופשוט יותר.

המאמר מציין שבגוגל מעוניינים לשנות את הדרך שבה אנו שומרים על פרטיותנו בעולם המקוון, ואת זה היא תתחיל עם סיסמאות וכלי אבטחה: “יחד עם רבים בתעשייה, אנו חשים כי סיסמאות ושימוש בקבצי קוקי (cookie) אינם מספיקים כדי לשמור על המשתמש בטוח”, אמר אריק גרוס, סמנכ”ל אבטחה בגוגל.

לשם הפיילוט, בגוגל פיתחו פרוטוקול מיוחד שידע “לדבר” עם ההתקן YubiKey אל מול הדפדפן, וכן הם הטמיעו את הפרוטוקול בדפדפן הכרום, כך שמבחינת המשתמש העבודה עם ההתקן תהיה חלקה. חשבו על האפשרות שבו אתם מחברים את ההתקן לכל מחשב כלשהו, ויכולים להתחיל לגלוש ולהתחבר לחשבון הגוגל שלכם, לחשבון הבנק שלכם ועוד ללא חשש וללא צורך בלזכור את הסיסמה. ואם ההתקן אבד? בחברה מציינים כי יהיה קשה לאבד אותו כי הוא אמור להיות מוצמד לסט המפתחות שלנו, “כמו מפתח לדלת”, ובכל זאת תמיד יהיה ניתן לבטל את ההתקן מרחוק ולחזור ולהשתמש בשיטה “הישנה”.

קישורים:
גוגל מפתחת התקן שיפטור אותנו מהסיסמאות
ממשיכה לצמוח: אינסטגרם עם 90 מיליון משתמשים, 40 מיליון תמונות ליום
קספרסקי חושפת פעילות ריגול מקוונת שנמשכה 5 שנים
גוגל סיסמאות זכרון התקן מחשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד